معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: هر یک از ما باید متعهد باشیم زباله ها را در محیط پیرامون خود نریزیم و به دیگران نیز تذکر دوستانه بدهیم که این مساله را رعایت کنند.
کد خبر: ۳۹۷۲۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱ 20 March 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام حشمت رستمی اظهار کرد: خداوند طبیعت و آنچه که در آن هست از کوه و جنگل تا دشت و دریا را برای استفاده و رفاه انسان خلق کرده و ما موظف هستیم از این نعمت خدادادی به زیباترین شکل استفاده کنیم.
 
وی افزود: یکی از مسائلی که همواره برای مبارزه عمومی با آن صحبت می شود نریختن زباله در تفرجگاه های طبیعی است که با وجود تبلیغات مناسب، از جانب برخی اقشار نادیده گرفته شده و هر سال شاهد آغشته شدن بیشتر طبیعت به زباله هستیم.
 
حجت الاسلام رستمی تاکید کرد: هر یک از ما باید متعهد باشیم زباله ها را در محیط پیرامون خود نریزیم و به دیگران نیز تذکر دوستانه بدهیم که این مساله را رعایت کنند.
 
وی یادآور شد: مردم قبل از خروج از منزل و رفتن به طبیعت یک یا چند نایلون برای جمع آوری زباله به همراه داشته باشند تا زباله ها و پس ماندهای خود را در آن ریخته و در محل های پیش بینی شده، قرار دهند.
 
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام اضافه کرد: فرهنگ سازی در این زمینه کم صورت گرفته و بسیاری از مردم در این زمینه سهل انگار هستند اگر چه ممکن است خستگی بعد از تفریح و عجله داشتن مانع از احساس مسئولیت ما شود که این وضعیت هشداری است برای خود ما و آیندگان که دیگر طبیعت زیبایی در انتظار ما نخواهد بود.
 
وی تبلیغات گسترده در رسانه ها بویژه شبکه های تلویزیونی، رادیویی و آموزش مستمر در مدارس در این زمینه، توزیع نایلون زباله در ورودی مناطق تفریحی از طرف شهرداری ها، منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست، برگزاری همایش های پیاده روی با موضوع پاکسازی طبیعت و نصب تابلوهای تبلیغاتی با مضامین مرتبط را از جمله راهکارهایی برای احیای فرهنگ حفاظت از طبیعت برشمرد.
 
به گزارش تابناک ایلام، به دلیل آنجه عدم فرهنگ سازی عنوان می شود طبیعت مناطق مختلف کشور بویژه در ایام تعطیلات نوروزی شاهد بی مهری مردم می شود که با ریختن زباله و پس ماندها چهره زیبای طبیعت، جنگل و عرصه های طبیعی را زشت و نازیبا می کنند.
 
حرکت های مردمی محلی در شهرها و روستاها تا پویش هایی مانند 'زباله پاداش جنگل نیست' و ' نه به ریختن زباله' که روزنامه ایران و خبرگزاری جمهوری اسلامی به منظور فرهنگ سازی حفظ محیط زیست و تلاش برای جلوگیری از تشدید آلاینده های زیست محیطی راه اندازی کرده اند، نشان از اهمیت موضوع و ضرورت آگاه شدن هموطنان دارد.
 
همچنین پویش 'من حامی طبیعت پاک هستم' که قرار است در روز طبیعت (سیزده بدر 96) 250 هزار کیسه زباله برای پاکسازی طبیعت در میان مردم توزیع شود، یکی دیگر از امیدهای حفظ طبیعت است.
 
در این میان، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در صفحات شخصی خود مسابقه ای را اعلام کرد و عنوان آن را 'سلفی در طبیعت؛ با زباله هایی که جمع کرده ایم' قرار داده است.
معصومه ابتکار در این باره نوشت: با کیسه خالی به دل طبیعت برویم، با کیسه زباله پر برگردیم...
 
در ایام نوروز، هر کجای ایران زباله دیدیم، جمع کنیم و پاکی را به دامان طبیعت بر گردانیم.
بیایم با طبیعت مهربان باشیم. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار