توصیه‌های آیت‌الله مکارم شیرازی درباره هویت احسن‌الحال درسال جدید
مصرف کالاهای داخلی موجب رونق تولید و اشتغال و تحقق احسن الحال از جنبه اقتصادی در کشور می شود. با وجود ساختارهای آلوده اختلاف طبقاتی در کشور وضعیت اقتصادی به احسن الحال تبدیل نمی‌شود.
کد خبر: ۳۹۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴ 20 March 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی بعدازظهر دوشنبه در مراسم ویژه تحویل سال جدید در حرم حضرت معصومه(س) و در جمع زائران و مجاوران کریمه اهل بیت با تبریک حلول سال نو شمسی، با تبیین احسن الحال در چهار بعد اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی گفت: مصرف کالای ایرانی موجب رونق کارخانه ها و اشتغال در کشور و کاهش مفاسد ناشی از بیکاری در جامعه می شود و مصرف کالای خارجی موجب کمک به اشتغال در کشورهای خارجی است. 

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید مسئولان به فکر حل مشکل های اقتصادی مردم باشند ادامه داد: با وجود اختلاف طبقاتی در کشور وضعیت اقتصادی به احسن الحال تبدیل می نمی شود. 

وی با بیان اینکه در بُعد اخلاقی باید دوستی و محبت و گذشت سرلوحه رفتار ما در برخورد با دیگران باشد ادامه داد: کمک به زندانیان جرائم غیرعمد، یتیم نوازی، ارتباط با دوستان و همسایگان از جمله مصادیق احسن الحال در بعد اجتماعی است. 

آیت الله مکارم شیرازی افزود: در مسایل اجتماعی باید منافع جمع بر منافع فردی ارجحیت داشته باشد و این ارجحیت منافع جمع موجب همدلی و وحدت در جامعه برای پیشبرد بیشتر کشور است. 

وی با انتقاد از افزایش آمار طلاق در جامعه ادامه داد: اگر زوج های جوان با امانت، گذشت و صداقت با هم رفتار کنند بدون شک بسیاری آمار طلاق به طور چشمگیری کاهش می یافت. 

این مرجع تقلید دربخش دیگری از سخنان خود ، هدف غرب و آمریکا را تنها تحقق منافع خود دانست و خاطر نشان کرد: آمریکا و غربی ها تنها به منافع خود اهمیت داده و این موجب شده تا برای رسیدن به این منافع حاضر به آتش کشیدن منطقه و دنیا هستند. 

آیت الله مکارم شیرازی گفت: آگاهی از وضعیت سیاسی منطقه، کشور و دنیا، شرکت در انتخابات و تجمع های عظیم مانند 22 بهمن حرکت در جهت احسن الحال در بُعد سیاسی است. 

وی ضمن تاکید بر حضور گسترده در انتخابات ریاست جمهوی دوره دوازدهم افزود: حضور گسترده در صحنه انتخابات باید همراه با شناخت و آگاهی مناسب و انتخاب دقیق باشد. 

این مرجع تقلید تصریح کرد: لازمه تحقق احسن الحال در همه ابعاد تلاش و کوشش با توکل بر خدا است. 

آیت الله مکارم شیرازی ابراز امیدواری کرد سالی 96 که با نور حضرت زهرا(س) متبرک شده است سالی مملو از سعادت، موفقیت و حل مشکل های مسلمانان جهان و ایران باشد. 


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار