سازمان هواشناسی خراسان رضوی، پیرو نقشه ها و مدلهای هواشناسی این هفته اطلاعیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۳۹۷۳۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵ 20 March 2017
به گزارش تابناک رضوی،پیرو بولتن‌های پیش‌بینی طبق بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی انتظار می‌رود از روز دوشنبه (30/12/95) استان تحت تاثیر سامانه‌ای ناپایدار و بارش‌زا قرار گیرد. که طبق مدل‌های هواشناسی بارش‌‌های این سیستم توام با وزش باد نسبتا شدید تا شدید همراه با رعد و برق تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت، شروع بارش‌ها از اوایل وقت دوشنبه و از نواحی جنوب غرب استان پیش‌بینی می‌گردد.
بر این اساس:
دوشنبه (30/12/95) رگبار باران توام با رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید تا شدید در غالب نقاط استان ( بیشترین بارندگی در نواحی غرب و جنوب استان از جمله شهرستانهای جوین، جغتای و فریمان ) پیش‌بینی می‌شود.
سه شبنه (1/1/96) از حجم بارش‌ها کاسته شده اما درغالب نقاط استان وقوع بارش‌های رگباری توام با وزش باد نسبتا شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود .
چهارشنبه (2/1/96 ) ضمن کاهش 8 تا 10 درجه‌ای دمای روزانه بارندگی در غالب نقاط استان ادامه خواهد داشت که پیش‌بینی می‌شود در نواحی مرتفع نیمه شمالی بخصوص نوار شمالی بارش بشکل باران و برف حادث گردد.
پنجشنبه (3/1/96) بارش‌ها بیشتر در نیمه شمالی مخصوصا نوار شمالی استان همراه با وزش باد نسبتا شدید ادامه خواهد داشت که در نواحی مرتفع و کوهستانی بارش بشکل باران و برف پیش‌بینی می‌شود.
جمعه (4/1/96) ضمن گسترش مجدد سیستم بر حجم بارش‌ها در نواحی شمالی استان افزوده خواهد شد.
طی روزهای دوشنبه (30/12/95) و جمعه (4/01/96) بیشترین احتمال آبگرفتگی در سطح استان وجود دارد.
طی فعالیت این سیستم بعلت بارش باران و در محورهای کوهستانی بارش باران و برف، وزش باد شدید، لغزندگی و کاهش دید بعلت تشکیل مه و بارش احتمال اختلال در سیستم حمل و نقل استان وجود دارد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار