ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی برای نخستین بار و به شکل غیرمنتظره در مورد پرونده حقوق ها و آزادی ها سخن گفته و متعهد شد آزادی های «مشروع» در کشورش رعایت شود.
کد خبر: ۳۹۷۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ 23 March 2017
به گزارش «تابناک یزد»، به نقل از روزنامه رای الیوم، ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی برای نخستین بار و به شکل غیرمنتظره در مورد پرونده حقوق بشر و آزادی ها و تعهد به رعایت آزادی های «مشروع» سخن گفت تا جایی که این اظهارات بحث های زیادی را به دنبال داشت.
 
ناظران لحن ملک سلمان در این اظهارات را جدید و در راستای جلب رضایت تمام طرف ها بدون عصبانیت نهاد مذهبی سعودی ارزیابی کردند.
 
پادشاه سعودی در اظهارات خود در مورد آزادی های مشروع هیچ توضیحی نداده و حد و مرز آن را تعیین نکرد.
 
تعهد بی سابقه و غیرمنتظره پادشاه سعودی
 
این تعهد بی سابقه ملک سلمان در اظهاراتی که خالد الفیصل امیر منطقه مکه مکرمه به نیابت از او قرائت کرد، اعلام شد.
خالد فیصل از شخصیت هایی است که بنابر اعلام برخی منابع سعودی به ملک سلمان بسیار نزدیک است.
 
ملک سلمان در این سخنان که به مناسبت افتتاح یک نشست از سوی سازمان کنفرانس اسلامی ایراد شد، اظهار داشت، عربستان تلاش دارد الگوی  حمایت از حقوق و آزادی های مشروع و توسعه فراگیر جامعه را ارائه کند به گونه ای که مطابق ارزش های اسلامی و ضامن امنیت جامعه و همبستگی بین افراد آن باشد و علاوه بر این موجب تقویت دین و اعتماد و همدلی بین مردم و مسئولان باشد.
 
در این میان ناظران، ادبیات به کار رفته در این اظهارات را جدید برشمرده و آن را به معنی تلاش برای جلب رضایت تمام طرف ها در خارج بدون عصبانی کردن نهاد مذهبی در داخل ارزیابی کردند.
 
 
تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار