معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با اشاره به اینکه خوشبختانه با این اقدمات روند رو به کاهشی را شاهد هستیم اما نتوانستیم آن را متوقف کنیم، اظهار کرد: بعد از صلح و سازش کلاس‌هایی برای آموزش افراد در نظر گرفته شده که توانسته رضایت‌مندی آنها را برای حضور در کلاس‌ها فراهم کند.
کد خبر: ۳۹۷۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ 22 March 2017
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با بیان اینکه از 800 پرونده ارجاعی به بنیاد صیانت از خانواده 400 پرونده منجر به صلح و سازش قطعی شده است، گفت: 32 درصد از طلاق‌ها مربوط به عدم مهارت ارتباطی بین زوجین است.

به گزارش فارس، سعید گلستانی با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های اخیر موضوع طلاق در کشور رو به افزایش است، اظهار کرد: در راستای پیروی از رهنمودهای رهبری دادگستری اقدامات مثبتی در زمینه کاهش نرخ طلاق انجام داده است.
 
وی تاسیس بنیاد صیانت از خانواده را یکی از اقدامات مثبت در این زمینه ارزیابی کرد و گفت: زوجینی که خواستار طلاق توافقی هستند را ابتدا به این مرکز فرستاده می شوند که خوشبختانه سازش‌های خوبی در این مرکز صورت گرفته است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با بیان اینکه طی سه سالی که این مرکز تاسیس شده 800 پرونده به آن ارجاع داده شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد 400 پرونده به صلح بین زوجین منجر شده که خود یک موفقیت در زمینه کاهش نرخ طلاق به حساب می‌آید.

وی برگزاری کلاس‌های آموزش قبل از ازدواج  که از دی ماه 95 کار خود را آغاز کرده را یکی دیگر از اقدامات دانست و گفت: برای زوجین حدود چهار ساعت کلاس سبک زندگی و در کنار آن آموزش‌های بهداشتی آموزش داده می‌شود.

گلستانی از ایجاد دفتر مشاوره در جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: چند نهاد مشاوره‌ای در استان وجود دارد که افراد را در زمان قبل از طلاق  یاری کرده و به آنها مشاوره می‌دهند.

وی با بیان اینکه نهاد مشاوره بهزیستی در همه دادگستری‌های استان وجود دارد، افزود: ایجاد شعبه‌های صلح شورای حل اختلاف اقدامی در راستای سازش زوجین بوده تا بتوانند روند طلاق را در استان کاهش دهند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با اشاره به اینکه خوشبختانه با این اقدمات روند رو به کاهشی را شاهد هستیم اما نتوانستیم آن را متوقف کنیم، اظهار کرد: بعد از صلح و سازش کلاس‌هایی برای آموزش افراد در نظر گرفته شده که توانسته رضایت‌مندی آنها را برای حضور در کلاس‌ها فراهم کند.

وی با تاکید بر اینکه مولفه‌های زیادی برای طلاق زوجین وجود دارد، یادآور شد: بر اساس ارزیابی‌ها 20 مورد به عنوان عوامل اثرگذار می‌تواند باعث طلاق بین زوجین بین باشد.

گلستانی مهمترین عامل را عدم مهارت ارتباطی بین زوجین دانست و گفت: 32 درصد از طلاق‌ها متاسفانه به این حوزه ارتباط دارد و زمانی که زوجین نمی‌توانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند با کوچکترین اختلاف کار به دعوا و در نهایت به طلاق کشیده می‌شود.

وی 19 درصد از طلاق‌ها را مربوط به تغییر سبک زندگی و نگاه زوجین به زندگی زناشویی دانست و تصریح کرد: در این زمینه افراد با دیدن فیلم‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های مجازی سطح توقعشان نسبت به یکدیگر تغییر کرده و باعث بروز مشکلاتی بین زوجین جوان می‌شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان 15 درصد طلاق‌ها را نداشتن الگوی مناسب رفتاری، 13 درصد را دخالت خانواده‌ها و 13 درصد دیگر را رفتارهای فرازندگی زناشویی خارج از قاعده خواند و افزود: بیکاری و اعتیاد از عواملی هستند که توانسته نرخ طلاق را در کشور افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه معضل اعتیاد بخش زیادی از طلاق‌ها را به خود اختصاص داده است، یادآور شد: این موضوع در سایر شهرهای دیگر متفاوت است.

گلستانی آگاهی، اعتماد به نفس، هم‌کفو بودن و تحقیقات قبل از ازوداج را از عوامل استحکام تشکیل خانواده خواند و ادامه داد: متاسفانه بخشی از انتخاب‌ها بر اساس تعقل نبوده و جای آن را احساسات گرفته که همین موضوع سبب افزایش طلاق و فروپاشی خانواده‌ها شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار