بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون گفت: به عنوان یک شیرازی و فارسی، دریاچه‌های فارس و احیاء حیات این سرمایه‌های ارزشمند، دغدغه اصلی‌ام شده است و به همین دلیل به کمپین احیاء بختگان پیوسته‌ام.
کد خبر: ۳۹۷۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶ 22 March 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا: گوهر خیراندیش عصر چهارشنبه 2 فروردین در دیدار با شهردار شیراز، با تاکید براینکه آب مایه حیات و آبادانی است و باید نسبت به آن مسئولانه مواجه شد، گفت: زمانی من مدافع خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی بودم اما امروز با این بحران به مخالف سرسخت کشت محصولات غرق‌آبی بدل شده‌ام.
http://fars.isna.ir//Files/News/Image/13961/53623.jpg
وی با ابراز تاسف از اینکه آب بسیار دیر به‌عنوان دغدغه و مطالبه‌ای ملی تبدیل شده است، گفت: باید همه رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای در این زمینه ورودی قوی‌تر داشته باشند.

خیراندیش گفت: کشت گیاهان کم آب‌بر و زود و پر بازده مانند گیاهان دارویی، زعفران، پسته و ... باید در اولویت قرار گیرد؛ اگرچه امروز بسیاری از کشورها چنین محصولاتی تولید می‌کنند اما هیچ یک طعم و اصالت محصول ایرانی را نداشته و ندارد.

این بازیگر تئاتر و سینما با قدردانی از آنچه اقدامات انجام شده در مسیر تحول شیراز عنوان می‌کرد، گفت: طی چندسال اخیر شاهد راه‌اندازی مترو، بوستان‌های متعدد، پل‌ها و مسیرهای دوچرخه‌ ‌سواری و ... بوده‌ایم و امیدواریم این روند به‌گونه‌ای ادامه یابد که شایسته شیراز است.

خیراندیش اضافه کرد: در شیراز بیش از بسیاری از نقاط کشور و همانند بسیاری از شهرهای پیشرفته دنیا که تاکنون فرصت سفر به آنها را داشته‌ام، دارای پیاده‌روهای مناسب حتی برای افراد ناتوان جسمی است. اگرچه هنوز هم نیازمند نظارت و جدیت بیشتری در خصوص ایجاد مسیرهای تردد مناسب معلولان جسمی و حرکتی هستیم.

شهردار شیراز نیز با قدردانی از توجه این بازیگر پیش‌کسوت سینما و تلویزیون و تئاتر کشور و با گرامی‌داشت یاد همسر هنرمند و فقید وی، نگاه او به مسائل شهری را کارشناسانه و هنرمندانه توصیف کرد.

علی‌رضا پاک‌فطرت گفت: خانم گوهر خیراندیش نماد یک زن موفق و الگو برای زنان مسلمان کشور است که مدارج علمی را با حفظ اصالت در لهجه و پوشش طی کرده و ارتقا داده است.

وی افزود: مشخصه این بانوی هنرمند نگاه عمیق به موضوعات جامعه شناسی است که موجب شده از وی یک چهره ماندگار بسازد.

پاکفطرت در پاسخ به دغدغه این هنرمند در موضوع آب به کشت گیاهان کم آب در شیراز اشاره و اضافه کرد: بسیاری از تلاش‌های انجام شده در آینده نمود خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار