رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: بیشترین آمار ثبت نام داوطلبان نمازدی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان تاکنون مربوط به شهرستان نیشابور است.
کد خبر: ۳۹۸۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷ 23 March 2017
به گزارش تابناک رضوی،سیدجواد حسینی افزود: از کل سه هزار و 624 نفری که طی سه روز نخست در خراسان رضوی به عنوان داوطلب نامزدی انتخابات شوراهای شهر و روستا ثبت نام کرده اند 14 درصد با تعداد 505 نفر مربوط به نیشابور است.
وی ادامه داد: همچنین در مجموع خراسان رضوی از نظر تعداد ثبت نامها در سطح کشور بعد از فارس دومین استان کشور است.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: در این دوره سرعت ثبت نام بر خلاف انتظار افزایش یافته است. مهلت ثبت نام در این دوره همزمان با تعطیلات نوروزی است، بسیاری در سفر هستند و شرایط بیشتری از جمله ارائه گواهی عدم سوءپیشینه تعیین شده و نیز کاهش تعداد اعضای شوراها رخ داده لذا انتظار می رفت میزان استقبال کاهش یابد.
وی افزود: نه تنها اقبال کاهش نیافته بلکه تاکنون شاهد رشد 15 درصدی آمار افراد ثبت نامی در خراسان رضوی نسبت به مدت مشابه انتخابات دوره چهارم شوراهای اسلامی هستیم.
حسینی ادامه داد: همچنین شرایط تحصیلی ثبت نام کنندگان تاکنون بهتر از گذشته بوده است ضمن آنکه اکثر آنها در میانگین سنی فعالیت و بین 35 تا 45 سال قرار دارند.
وی پیش بینی کرد در این دوره آمار ثبت نامها از رشد خوبی برخوردار باشد و حداقل 20 هزار نفر در خراسان رضوی داوطلب نامزدی انتخابات شوراهای اسلامی شوند.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی همچنین از افرادی که قصد ثبت نام دارند خواست سریعتر برای این امر اقدام کرده و کار را به روزهای پایانی موکول نکنند.
وی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده حتی یک نفر هم به دلیل صدور گواهی عدم سوءپیشینه در ثبت نام دچار مشکل نخواهد شد و با توجه تعطیلات نوروزی برنامه ریزی شده افراد در هنگام ثبت نام فرم خوداظهاری پر کرده که پس از آن از سوی فرمانداریها به نیروی انتظامی ارسال و گواهی صادر می شود.
حسینی افزود: با اتمام مهلت قانونی ثبت نام در پایان روز ششم فروردین کار بررسی صلاحیتها در هیاتهای اجرایی طی هفت روز بر اساس استعلامات چهارگانه آغاز می شود.
طی سه روز نخست ثبت نام در خراسان رضوی سه هزار و 624 نفر داوطلب نامزدی انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا شده اند. از این تعداد دو هزار و 893 نفر برای شوراهای روستایی و 731 نفر برای نامزدی شوراهای اسلامی شهرها داوطلب شده اند. 145 نفر از داوطلبان نامزدی را بانوان تشکیل می دهند که از این تعداد 60 نفر برای شوراهای شهری و 85 زن دیگر برای شوراهای روستایی ثبت نام کرده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار