دور برگشت مسابقات مقدماتی روسیه 2018 در قاره آسیا
تیم ملی فوتبال ایران در شبی که دو رقیب اصلی اش - کره جنوبی و ازبکستان - در راه صعود به جام جهانی 2018 متحمل شکست خارج از خانه شدند، با ترکیبی جدید و جوان شده در خاک قطر به پیروزی ارزشمندی دست یافت که می تواند سند اولین صعود پیاپی کشورمان به بزرگترین رویداد ورزشی دنیا باشد.حالا شاگردان کی روش با 14 امتیاز و فاصله چهارامتیازی با تیم دوم 90درصد راه صعود را طی کرده اند.
کد خبر: ۳۹۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۳ 24 March 2017
پنجشنبه 3 فروردین 1396
استادیوم: جاسم بن محمد دوحه قطر تماشاگر:
داور وسط: لیو ووک من از هنگ کنگ

گزارش زنده بازی قطر - ایران در مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه

ترکیب قطر: سعد الشیب، یاسر عیسی(81-حسن عفیف)، ابراهیم ماجد، پدرو کوریا، بوعلام خوخی، لوئیز جونیور(60-علی اسد) ، کریم بوضی اف، حسن الهیدوس، اکرم عفیف، رودریگو تاباتا و سباستین سوریا

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، میلاد محمدی،وریا غفوری، احسان حاج صفی، سعید عزت اللهی، مرتضی پورعلی گنجی، پژمان منتظری، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش(76- امید ابراهیمی)، سردار آزمون(83-مسعودشجاعی) ، کریم انصاری فر(70-وحید امیری)

گل/ قطر صفر - ایران 1 (دقیقه 52: مهدی طارمی): حرکت در عرض و پاس بلند تماشایی انصاری‌فر از میانه زمین، طارمی را در موقعیت تک به تک با سعد الشعیب قرار داد تا او با ضربه بغل پا به گوشه پایین دروازه قطر گل اول ایران را به ثمر برساند.

قطر 0 - ایران 1/ فرار بزرگ یوزهای جوان ایران بسوی جام جهانی/عیدی کی روش با گل طارمی+جدول

دقایق کلیدی 

دقیقه 6/ هجوم مثلث تهاجمی ایران به محوطه جریمه قطر با پاس عمقی برای آزمون همراه شد که در مصاف تک به تک گلر عنابی ها توپ را برگشت داد و در ریباند کریم انصاریفر با کنترل توپ آن را به سمت چارچوب شوت کرد که بار دیگر الشیب توپ را دفع نمود.

دقیقه 14/ فرار آزمون روی پاس عمقی در فاصله 30 متری دروازه قطر با خطای کاپیتان میزبان توام شد که جهانبخش ضربه ایستگاهی را مستقیم به سوی دروازه قطر زد که توپ با اختلاف کمی به اوت رفت.

دقیقه 22/ ضربه آزاد تاباتا از پشت محوطه جریمه که با خطای پورعلی‌گنجی نصیب قطری‌ها شده بود با اختلاف کمی از کنار تیرک عمودی دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه 28/ ضربه دیدنی و استثنایی آزمون که روی ارسال بلند اوت دستی به تیر دوم رسید ، از زاویه بسته زده شد و دروازه بان قطر بصورت اتفاقی آن را دفع کرد و به کرنر فرستاد.

دقیقه 33: ارسال حسن الهیدوس از کرنر به قوس محوطه جریمه را یاسر با ضربه پای چپ والی به سمت دروازه ایران زد که بیرانوند مانع از گل شدن توپ شد.

دقیقه38/ فرار دیدنی حاج صفی روی پاس توی در جهانبخش تا درون شش قدم ادامه پیدا کرد اما هیچکدام از مهاجمان ایران به دهانه دروازه نرسیدند تا پاس عرضی حاج صفی با تکل مدافع قطر به کرنر برود.

دقیقه 45/ بوضیاف با حرکت از سمت چپ و نفوذ در عرض به سمت دروازه ایران شوت پر قدرتی زد که توپ پس از برخورد به بدن پورعلی‌گنجی بلوکه شد.

قطر 0 - ایران 1/ فرار بزرگ یوزهای جوان ایران بسوی جام جهانی/عیدی کی روش با گل طارمی+جدول

دقیقه 48/ شروع مجدد اشتباه بیرانوند نصیب تاباتا شد تا مدافعان ناچار به خطا شوند.حسن الهیدوس ضربه آزاد را خیلی سریع برای سوریا فرستاد اما قبل از او بیرانوند با خروج موفق توپ را با مشت دور کرد.

دققیه64/ شوت مهلک و سرکش قطری ها از فاصله 35 متری را بیرانوند به دشواری و در دو ضرب در آغوش کشید تا مانع ضربه ریباند سباستین سوریا شود.

دقیقه 57/ سانتر غفوری را طارمی با ضربه عنکبوتی به طرف دروازه قطر زد که شعیب برابر آن ایستاد.

دقیقه 70/ پاس عالی جهانبخش از بین پاهای مدافع قطری آزمون را در فرصت گلزنی قرار داد که شوت او بی‌حاصل در دستان شعیب جای گرفت.

دقیقه 70/ پاس آزمون در شرایط عالی به جهانبخش رسید که شوت پای چپ زمینی او از پشت محوطه جریمه بدون خطر به اوت رفت.

دقیقه 72/ تاباتا با نفوذ به محوطه جریمه ایران با بیرانوند برخورد کرد و اعتقاد به پنالتی داشت اما داور هنگ کنگی یک کرنر برای قطری‌ها گرفت.

دقیقه 73/ ضد حمله تند و تیز ایران تیم ما را در موقعیت 4 به 2 قرار داد اما پاس بد آزمون و برگشت آن توسط طارمی را آزمون بی‌حاصل به اوت زد.

دقیقه 74/ سر توپ و شوت پای چپ جهانبخش پس از برخورد به ماجد در دستان شعیب قرار گرفت.

دقیقه 75/ پاس امیری و ضربه بغل پای طارمی از درون محوطه جریمه قطر راهی بالای دروازه قطر شد.

دققیه88/ پرتاب دست عالی بیرانوند ، حاج صفی را از میانه میدان با گلر قطر تک به تک کرد اما احسان بعد از 20 متر مانور ضربه نهایی را بسیار بد به بیرون زد.

دقیقه 89/ فرار امیری و پاس او را طارمی با شوت کم دقت به بیرون زد تا فرصت های پیاپی ایران در دفاع خالی قطر از دست برود. کی روش از اینهمه فرصت سوزی عصبانی شد.

دقیقه 2+90/ ضربه فنی امیری از داخل محوطه جریمه با کمترین فاصله به اوت رفت.

دقیقه 95/ ارسال بلند قطری ها به درون محوطه جریمه با استپ و چرخش سوریا در حضور وریا غفوری توام شد اما ضربه زمینی این مهاجم را بیرانوند به صورت خوابیده مهار کرد تا آخرین بخت میزبان جام جهانی 2022 هم نقش بر آب شود.

پس از شکست تیم های ازبکستان و کره جنوبی، این دیدار یکی از حساس ترین بازی های ملی فوتبال ایران در سال های اخیر محسوب می شد. در صورتی که شاگردان کارلوس کی روش موفق می شدند حریف خود را در دوحه مغلوب کنند راه خود را برای صعود به جام جهانی هموار می کردند که این اتفاق افتاد و با توجه به اینکه سه دیدار از چهار دیدار باقی مانده به میزبانی تیم ملی برگزار خواهد شد کارسختی برای صعود نخواهیم داشت.

به گزارش تابناک ورزشی، شکست خارج از خانه دو رقیب اصلی ایران در راه صعود به جام جهانی 2018 باعث شد تا ضمن بازگشت سوریه و چین به جدول مسابقات و زنده شدن شانس آنها ، شاگردان کی روش این فرصت طلایی را پیدا کنند تا با پیروزی امشب در دوحه مقابل قطر 90درصد راه سفر به روسیه را طی کنند. همچنین بازی امشب آخرین شانس شاگردان فوساتی بود که اینک قعرنشین گروه اول آسیا است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار