سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی از ثبت نام قطعی هفت هزار و 190 داوطلب نامزدی در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۹۸۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰ 24 March 2017
به گزارش تابناک رضوی،امیر پورمهدی در پایان پنجمین روز ثبت نام داوطلبان افزود: از مجموع  افراد ثبت نامی هزار و 221 نفر برای شوراهای اسلامی شهرها و پنج هزار و 974 نفر برای شوراهای روستایی داوطلب شدند. از این تعداد 320 نفر زن هستند.
وی ادامه داد: بر این اساس هزار و 950 نفر در پنجمین روز مهلت ثبت نام به 28 فرمانداری و 70 بخش در سطح خراسان رضوی مراجعه و ثبت نام کردند.
سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: از این تعداد 225 نفر برای شوراهای شهری و هزار و 725 نفر برای شوراهای روستای به این عرصه وارد شده اند.
وی افزود: از مجموع ثبت نام شدگان امروز 69 نفر هم بانوانی هستند که برای شوراهای شهری و روستایی اقدام کرده اند.
پورمهدی ادامه داد: تنها دو روز دیگر از مهلت هفت روزه ثبت نام داوطلبان نامزدی انتخابات شوراها باقی مانده لذا از افرادی که قصد اقدام برای حضور در این دوره را دارند خواسته می شود با توجه به اینکه اینکه زمان قابل تمدید نیست هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام اقدام کرده و کار را به وقت پایانی نگذارند.
خراسان رضوی دارای 73 شورای شهری و 2 هزار و 554 شورای روستایی است. دو هزار و 627 شورای اسلامی شهر و روستا در این استان با هشت هزار و 392 عضو فعال است. از کل تعداد اعضای شوراهای اسلامی کنونی شهر و روستای خراسان رضوی هشت هزار و 226 نفر مرد و 166 نفر زن هستند. 
در این دوره 73 شورای شهر در خراسانرضوی تشکیل می شود که از این میان 64 شهر دارای شوراهای پنج نفره هستند. همچنین شورای اسلامی شش شهر استان در این دوره دارای هفت عضو و دو شهر سبزوار و نیشابور هم دارای شورای اسلامی 9 نفره خواهند بود. تعداد اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در این دوره 15 نفر است. 
ثبت نام پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 30 اسفند در سطح کشور آغاز شده و تا 6 فروردین جاری ادامه دارد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار