در جنگ تحمیلی به طورمتوسط سالیانه تقریبا 19000 نفر از هموطنان عزیزمان به شهادت رسیدند. از طرفی تا همین چندسال پیش سالیانه حدود 27000 نفر از هم میهنان در جاده های کشور فوت میکردند و چندبرابر این آمار نقص عضو دائم، قطع نخاع و خانه نشین همیشگی میشدند. هرچند به همت نیروهای خدوم انتظامی، راهداری و البته همکاری مردم این آمار امروزه به حدود 17000 فوتی در سال رسیده است، ولی همچنان یکی از بیشترین آمارهای فوتی جاده ها مربوط به ایران است.
کد خبر: ۳۹۸۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۸ 25 March 2017
تابناک سیستان‌وبلوچستان: آنچه می خوانید تجربه مسافرت با وسیله شخصی به تمام استان های کشور است. یکی از نکاتی که معمولا به تازه کارها در هر تخصصی توصیه میشود تقلید از حرفه ای هاست. تقلید هرچند بی اشکال نیست، لیکن بسیاری از رفتارهای آنها که منبعث از تجربه است شما را به حرفه ای شدن نزدیک میکند.
در جنگ تحمیلی به طورمتوسط سالیانه تقریبا 19000 نفر از هموطنان عزیزمان به شهادت رسیدند. از طرفی تا همین چندسال پیش سالیانه حدود 27000 نفر از هم میهنان در جاده های کشور فوت میکردند و چندبرابر این آمار نقص عضو دائم، قطع نخاع و خانه نشین همیشگی میشدند. هرچند به همت نیروهای خدوم انتظامی، راهداری و البته همکاری مردم این آمار امروزه به حدود 17000 فوتی در سال رسیده است، ولی همچنان یکی از بیشترین آمارهای فوتی جاده ها مربوط به ایران است. 

به نظر کارشناسان اشتباهات انسانی، ناایمنی خودرو و مشکلات جاده کشی سه عامل مهم در تصادفات هستند، ولی باور کنید اگر با مدرنترین خودروها نیز با سرعت سرسام آور در لاین مخالف حرکت کنید، هیچ کسی جان شما را تضمین نمیکند. رعایت همین نکات ساده تا حدود زیادی شما را در لیست بهترین راننده ها قرار میدهد.

همیشه قبل از حرکت، خودرویتان را پُر از بنزین کنید. به امید پمپ بنزین بعدی راه نیفتید. در تعطیلات گاهی پمپ بنزین های بین راهی دچار مشکل می شوند.

هنوز سرویس بهداشتی مناسب در بسیاری از جاده ها کم است. طبیعت و کنار جاده دستشویی اوپن ما نیست. هرجا سرویس بهداشتی دیدید به صورت پیشگیرانه استفاده کنید.

هرسال چندین نفر هنگام تعویض لاستیک پنجرشان در اثر برخورد خودروهای عبوری کُشته می شوند. اگر خودرویتان دچار نقص فنی شد یا به هر دلیلی توقف کردید کاملا" از جاده خارج شوید. 

 کسی که از ما در جاده سبقت می گیرد قاتل ما نیست. او را تعقیب نکنیم و برای تلافی کردن سبقت نگیریم.

 سبقت غیرمجاز، لایی کشیدن و رفتارهایی از این دست نشان دهنده رانندگی خوب نیست. در پایان تعطیلات به کسی بابت این کارها "فرمان طلایی" نمی دهند اما آمار کُشته ها را حتما" اعلام می کنند!

در سفرهای طولانی با خودتان نقشه به روز شده داشته باشید. به اینترنت و گوگل اعتماد نکنید، درست در حساس ترین لحظه ها اینترنت جواب نمی دهد.

 "من پُشت فرمون امکان نداره خوابم ببره"! خیلی از کسانی که این جمله را گفته اند الان در سینه قبرستان خوابیده اند. اگر خوابتان می آید لطفا رانندگی نکنید. 

 هنگام رانندگی میزان تحصیلات ما، ادبیات گفتاری پاکیزه، قلم باشکوه، شخصیت اجتماعی، مقام و منصب و لباس های برندی که پوشیده ایم هیچکدام مشخص نیست، مردم ما را از روی نوع رانندگی مان قضاوت می کنند. درست رانندگی کنیم تا مردم ما را بیشعور ندانند. 

در سفر با دادن گوشی موبایل به بچه ها آنها را حذف نکنید. به آنها کاغذ و قلم بدهید و بخواهید چیزهایی که می بینند را یادداشت یا نقاشی کنند و شب در دفتری بنویسند یا برایتان بگویند.

اگر معتاد موبایل هستند از آنها بخواهید به جای بازی کردن، از لحظه های سفر یا چیزهای جالبی که می بینند عکس و فیلم بگیرند. 

به هیچ وجه در جاده های محلی که نمی شناسید شبانه رانندگی نکنید. در بسیاری از این جاده ها حتی موبایل آنتن نمی دهد.

 توصیه های پلیس راه را جدی بگیرید. آنها به شما حسودی نمی کنند. تذکرهایشان ریشه در تجربیاتشان دارد.

 اگر فکر می کنید نسل کسانی که زباله های داخل ماشین را در مشما می ریزند، گره می زنند و با دقت به بیرون پرتاب می کنند منقرض شده، اشتباه می کنید. به طبیعت احترام بگذاریم. کارگران شهرداری در جاده برای جمع کردن زباله های تولیدی، ما را دنبال نمی کنند.

همیشه در صندوق عقب تان یک بطری آب معدنی داشته باشید. به کار خودتان یا دیگران می آید.

وقتی با چند ماشین حرکت می کنید جاده را قرق نکنید. لزومی ندارد حتما" سپر به سپر هم حرکت کنید. مراقبت از همدیگر نباید موجب ایجاد مشکل برای رانندگان دیگر شود.

اگر خودرو جلویی شما در جاده آرام می راند با چراغ زدن متوالی یا نزدیک شدن بیش از حد به او استرس وارد نکنید. ممکن است نو راننده باشد یا خودرویش مشکل فنی داشته باشد. 

اگر نو راننده هستید یا خودرویتان مشکل فنی دارد، در لاین کُند رو برانید و برای دیگر راننده ها مشکل ایجاد نکنید.

 لطفا" راهنما بزنید. لطفا" راهنما بزنید. ما که پشت سر شما رانندگی می کنیم نمی توانیم فکر شما را بخوانیم. لطفا" راهنما بزنید.

 در نزدیکی روستاها به شدت مراقب عبور سگ و دام از عرض جاده باشید. در استان های گلستان، سیستان و بلوچستان و ... مراقب عبور شبانه شترها باشید. تقریبا 70% شترهای ایران در سیستان و بلوچستان پرورش میابند. هر ساله چندین نفر به همین سادگی کشته می شوند.

  همیشه در خودرویتان مقداری خوراکی همراه داشته باشید. در جاده های کویری تا دهها کیلومتر هیچ فروشگاهی وجود ندارد. امکان خراب شدن ماشین همیشه وجود دارد‌. حتی شما شاسی بلند عزیز!

 پراید یا بنز هنگامی که پارک شده اند خطرناک نیستند. درست از لحظه ای که ما سوییچ را می چرخانیم می توانند به یک وسیله برای کُشتن تبدیل شوند. در جاده ها این ماشین ها نیستند که ما را می کُشند، سبک رانندگی ماست. لطفا" همدیگر را نکُشیم.

سفر خوبی داشته باشید
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
سلام لطف کنید. حرفه ای را معرفی کنید. کیه و چگونه رانندگی میکند که ما الگویش قرار داده رانندگی کنیم. شاید بشود راننده گان تاکسی ها را حرفه ای معرفی کرد تصاویر تصادف جاده مشهد. نیشابور را که حتما دیده و مشاهده نموده اید. که در آن دو دستگاه تاکسی بیشترین آسیب را دیده بودند میشه گفت کاملا نابود شده بودند حالا این راننده حرفه ای با رانندگی تازه به دوران رسیده ها که متاسفانه سوار بر خوردروهای قیمتی هستند. وکبر و غرورهم چشم و گوشهای آنانان بسته چه میشه کرد در جاده های استان خودمان به زانتیا سواران دقت کنید کدام زانتیا سوار حاضره اصولی و یا با سرعت 95 و85 کیلومتر که از طرف پلیس برای جاده زاهدان زابل تعیین نموده. حرکت میکند. متاسفانه آن بخش که مربوط به برخی از رانندگان مربوط میشود که انسانهایی که میشود مصداق تیغ تیز در دست زنگی مست از. انان یاد کرد که مجال را از رانندگان حرفه ای را هم گرفته اند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
اتفاقا راننده های تاکسی از ...دست ترین راننده ها در جاده هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
خوب چی دست؟
اون سه نقطه چیه؟
ما نفهمیدیم رانندگیشون خوبه یا بد؟
شهروز وکیل آبادی از مشهد ساکن زابل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
مشکل از جاهای متعدد نشات گرفته
چه آن متمول که سوار بر خودروی چندصد میلیون تومانی حاضر نیست مشابه پراید قدیمی راه برود و کارهای خرکی انجام میدهد،چه آن پراید که میخواهد خودش و خانواده اش عقده ای نشوند و تلافی میکند
نتیجه میشود یک پولدار خلافکار، یک بی پول عقده ای و یک تصادف جانخراش که جان عده ای را میگیرد.عده ای را بدبخت میکند.و پلیس و هلال احمر و آتش نشانی که باید شب پ روز مراقب اینها باشند.
مشکل در اقتصاد است آقاجان
رها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
بزرگترین عامل مرگ و میر تو ایران تصادفات جاده‌ایه نه سرطان؛ به نظرم هشدارِ روی جلد سیگارها رو باید رو کاپوت ماشین‌هایی مثل پراید بنویسن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
مشکل از چند جا نشات میگیرد.یکی اینکه چون خودرو در ایران گران است،آنکسی که خودروی چند صدمیلیون تومانی سوار میشود حاضر نیست همسنگ یک پراید مدل پایین در جاده حرکت کند و می خواهد اوضاع بهتر مالی که نشانه اش خودرو است را به رخ بکشد و دست به حرکات خطرناک میزند.راننده پراید هم میخواهد سرکوفت نخورد و عقده ای نشود به قصد تلافی حرکات دیگر میکند.پلیس هم چه کاری ازش ساختست؟
در سیستان وبلوچستان اختلاف طبقاتی شاید بیشتر هم به چشم بیاید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
بپا عقده ای نشی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
خدایش برخی از رانندگان پراید ها باسرعت های غیر مجاز باعث تحریک بقیه ماشینها هستند ولی چرا دولت به پراید ها که در قرارداد اولیه اش با کره برای مسافت تا 50 کیلومتر تعریف و قرارداد شده اجازه ورود به سفر برای مسافت های طولانی می یابد
یلدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
پراید خیانت بود به ایرانی ها
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
شهدای ایران در جنگ با عراق حدود ۲۲۰ هزار نفر اعلام شده٬ در ۱۰ سال گذشته بیش از ۲۸۰ هزار کشته تصادفات رانندگی داشتیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
سلام به یلدا. خود پراید خیانت نبود. هماطور که ساخت چاقو وحتی ساخت دینامیت خیانت نبوده استفاده ولی دادن تیغ تیز. دست زنگی مست خیانته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
یعنی بسازند ولی سوار نشوند؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار