از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۱۶۰ تن در تصادقات رانندگی کشته بیش از ۳۰۰۰ نفر مجروح شدند.
کد خبر: ۳۹۸۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۱ 24 March 2017
سرهنگ عین الله جهانی، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور گفت: برابر آمارها شمار کشته‌های حوادث نوروزی تا کنون در مقایسه با سال گذشته ۲ درصد کاهش داشته است.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا به علت وقوع حوادث رانندگی اشاره کرد و گفت: ۴۳ درصد تصادفات نوروز به دلیل عدم توجه به جلو رخ داده که در آنها استفاده از تلفن همراه و خستگی و خواب آلودگی نقش موثری داشتند. همچنین ۲۰ درصد تصادفات به دلیل سرعت‌های غیرمجاز و ۱۵ درصد سبقت‌های غیرمجاز بوده است که این امر نشان می‌دهد رانندگانی که این تخلفات را مرتکب شده‌اند فقط به رسیدن به مقصد فکر کرده‌اند و چگونه رسیدن برایشان اهمیتی نداشته است.

وی با اشاره به شرایط خاص جوی حاکم در کشور تاکید کرد: با توجه به بارش برف و باران در کشور و لغزندگی شدید معابر احتمال واژگونی‌ها و بروز حوادث افزایش یافته است لذا توصیه می‌کنیم رانندگان حتما سرعت مطمئنه (سرعتی که راننده قادر باشد وسیله را قبل از بروز حادثه کنترل کند) و فاصله طولی مناسب را رعایت کنند چرا که مسافت توقف در زمان بارش برف و باران چند برابر می‌شود لذا لازم است فاصله طولی با وسایل نقلیه جلویی حداقل ۳ برابر راه‌های خشک باشد.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا از توقیف حدود ۲۰ هزار خودرو رانندگان پرخطر از ابتدای نوروز تا کنون خبر داد و گفت: رانندگان پرخطر این خودروها سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ و راست داشته‌اند و با این اقدامات خود از سفر نوروزی بازماندند.

وی تصریح کرد: همانگونه که در شروع سفرهای نوروزی اعلام کردیم برای بار برگشت مرحله اول و شروع مرحله دوم سفرها مجددا تاکید می‌کنیم که پلیس راهور از تمام اختیارت خود برای توقیف خودرو رانندگانی که آرامش و امنیت جسمی و روحی سایر رانندگان را به خطر می‌اندازند برخورد جدی می‌کند.

آخرین جزئیات از تصادف زنجیره ای مشهد - نیشابور/1 کشته و بیش از 43 مجروح + عکس
رییس مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مجروح شدن بیش از 43 نفر در تصادف زنجیره ای اتوبان مشهد-نیشابور خبر داد.

وی گفت: بیش ۴۳ نفر در حادثه تصادف زنجیره‌ای ای ده ها خودرو در اتوبان مشهد به نیشابور در استان خراسان رضوی مجروح شده اند و هم اکنون در حال انتقال به بیمارستان های مشهد هستند.

وی افزود: ۶نفر دیگر هم از مصدومان در همان لحظات اولیه توسط خودرو های عبوری به مراکز درمانی منتقل شده اند. رییس مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: متاسفانه تاکنون یک کودک نیز در پی این تصادفات فوت شده است.


فیلم
سخنگوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز گفت: بر اثر بارندگی و لغزندگی جاده‌های خراسان رضوی و ایجاد مه شدید در محورهای مواصلاتی استان سه تصادف زنجیره‌ای در محورهای مواصلاتی خراسان رضوی به‌وقوع پیوست و بیش از ۵۰ خودرو با حدود ۲۰۰ سرنشین در این سه حادثه با یکدیگر برخورد کردند.

مجتبی محمودی اظهار داشت: بر اثر بارندگی و لغزندگی جاده‌های خراسان رضوی و ایجاد مه شدید در محورهای مواصلاتی استان سه تصادف زنجیره‌ای در محورهای، باغچه به مشهد (کیلومتر ۱۰)، مشهد به نیشابور (کیلومتر ۸۵) و چناران به قوچان (کیلومتر ۲۵) داشتیم و بیش از ۵۰ خودرو با حدود ۲۰۰ سرنشین در این سه حادثه با یکدیگر برخورد کردند.

وی افزود: نیروهای امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از نزدیکترین ایستگاه‌های امدادی به محل وقوع این حوادث اعزام شدند و با همکاری مأموران پلیس راه، اورژانس ۱۱۵ و آتش‌نشانی مشغول نجات و امدادرسانی به مصدومان و حادثه‌دیدگان این حوادث زنجیره‌ای هستند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در رابطه با محل وقوع این حوادث، خاطرنشان کرد: براساس آخرین اخبار دریافت شده تا این لحظه که مربوط به حادثه محور باغچه به مشهد در ساعت ۱۲:۴۵ ظهر امروز بوده است تاکنون ۱۲ مصدوم شناسایی شده که یک نفر از آن‌ها که درون یکی از خودروها حبس شده بود رهاسازی شده است.

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان حمل و نقل جاده ای نیز با بیان اینکه محور تهران- مشهد بیشترین تصادفات را در ایام تعطیلات نوروز دارد، گفت: دلیل واژگونی خودرو در این محور خستگی راننده به دلیل نبود منظر راه است.

جواد هدایتی با اشاره به علت اصلی واژگونی خودروها در مسیر تهران- مشهد، اظهار داشت: مسیر تهران- مشهد اقلیم کویری دارد و دلیل نبود منظر راهی، این شرایط خستگی رانندگان را افزایش می دهد و احتمال وقوع تصادفات را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه مهم ترین نوع تصادفات در مسیر تهران – مشهد واژگونی خودرو است، ادامه داد: محور تهران- مشهد از پرتردد ترین محورها در ایام تعطیلات نوروزی است  و مهم ترین علت واژگونی خودروها خستگی و خواب الودگی رانندگان به دلیل یکنواختی مسیر است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در این محورها معماری راه اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند، اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز یکی از محورهایی که بیشترین تصادفات را دارد، مسیر تهران- مشهد است چراکه این محور از هیچ معماری راهی برخوردار نیست.
 تصادف زنجیره ای در محور کرج – قزوین تکذیب شد
در پی خبرسازی و انتشار شایعه در فضای مجازی با موضوع برخورد 25 دستگاه خودرو در اتوبان کرج –قزوین و مصدومیت 75نفر، فرمانده پلیس راه استان البرز این خبر را به شدت تکذیب کرد و گفت: مردم اخبار را از صداوسیما و منابع رسمی پیگیری کنند. 

سرهنگ گودرزی گفت: از صبح امروز با توجه به بارش برف و باران چند حادثه مختصر در اتوبان کرج -قزوین رخ داد که به آنها امداد رسانی شد و تاکید کرد هیچ تصادف زنجیره ای در این محور رخ نداده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :