کد خبر: ۳۹۸۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴ 25 March 2017
- مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: 37 هزار و چهار مسافر و گردشگر نوروزی در قالب 10 هزار و 279 خانواده از 28 اسفند تا کنون در مدارس سطح استان اسکان یافتند.

علیرضا نخعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد خانواده ها در قالب 129 هزار و 514 نفر روز از ابتدای آغاز فعالیت ستادهای تکریم مسافران نوروزی در سیستان و بلوچستان تا چهارم فروردین اسکان یافتند.
وی ادامه داد: هزار و 166 کلاس درس در قالب 121 مدرسه در سیستان و بلوچستان آماده میزبانی از مسافران نوروزی است.
وی بیان کرد: نوروز امسال خدمات اسکان در مدارس سیستان و بلوچستان در سه گروه الف، ب و ویژه ارائه می شود.
وی تصریح کرد: در نخستین روز فعالیت ستاد تکریم مهمانان نوروزی (28 اسفند) 2 هزار و 587 نفر در قالب 515 خانوار در مدارس استان اسکان یافتند.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: 10 پایگاه اسکان در شهرستان های زاهدان، زابل، خاش، سراوان، ایرانشهر، نیکشهر، کنارک، چابهار، راسک و دشتیاری از توابع چابهار در ایام نوروز میزبان مهمانان نوروزی هستند.
نخعی اظهار داشت: همچنین به منظور رفاه حال مسافران بین راهی نیز 95 کلاس در مسیرهای ارتباطی سیستان و بلوچستان برای اسکان گردشگران نوروزی در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برای تجهیز ستادهای اسکان فرهنگیان به منظور رفاه حال مسافران نوروزی در سیستان و بلوچستان هزینه شده است.
وی بیان کرد: 350 همکار فرهنگی در سیستان و بلوچستان به صورت شبانه روزی از 28 اسفند تا 13فروردین سالجاری در ستادهای اسکان فعالیت دارند.
وی برپایی نمایشگاه های صنایع دستی از دست ساخته های دانش آموزان، برگزاری مراسم جنگ شادی در ستادهای اسکان و همچنین راه اندازی سامانه دو سویه پیامکی خوش آمدگویی به مسافران نوروزی را از جمله برنامه های پیش بینی شده در ایام نوروز 96 عنوان کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: اکیپ بازرسی متشکل از اعضای ستاد اسکان فرهنگیان و همکاران اداره ارزیابی عملکرد به منظور نظارت و رفع مشکلات احتمالی در ستادهای تکریم در طول دوره ی فعالیت این ستادها، مشارکت فعالی دارند.
نخعی اظهار داشت: 50 هزار و 267 مسافر و گردشگر نوروزی در قالب 10 هزار و 423 خانواده از 27 اسفند 94 تا 14 فروردین 95 در مدارس سطح استان اسکان یافتند.
به گزارش ایرنا هم اینک بیش از 620 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در 6 هزار و 300 مدرسه تحصیل می کنند و 36 هزار و 700 فرهنگی نیز سکان دار تعلیم و تربیت در این استان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار