کد خبر: ۳۹۸۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ 25 March 2017
مدیرکل بنادر ودریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طرح توسعه مجتمع بندری شهیدبهشتی یکی از مهم ترین پروژه های دریامحور کشوراست از افتتاح فاز اول این طرح در اواخر این ماه خبرداد.

بهروز آقایی بااشاره به طرح توسعه بندر شهید بهشتی اظهارداشت: یکی از بزرگ ترین پروژه های زیرساختی دریا محور کشور در بندر شهید بهشتی چابهار اتفاق می افتد.

وی افزود: در فاز یک طرح توسعه بندر بیش از203هکتار استیصال از دریا،15میلیون مترمکعب لایروبی وبیش از1700متر اسکله جدید ساخته شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان با بیان اینکه طرح توسعه مجتمع بندری چابهار باکیفیت ترین وبی نظیرترن پروژه دریایی کشور است گفت: تنها در فاز یک توسعه این بندر بیش از 1600مترموج شکن ایجاد شده است.

به گفته آقایی بیشترین عمق آبخور در بین بنادرکشور را بندر شهیدبهشتی با 16.5متر دارد که امکان پهلوگیری بزرگترین کشتی های دنیارا میسرمی سازد.

وی از افتتاح فاز یک طرح توسعه در اواخر این ماه خبر داد و اظهار امیدواری کرد: باتوجه به بازاریابی کالا که تاکنون صورت گرفته شاهد رونق محور شرق خواهیم بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان ترانزیت و ترانشیپ را مهم ترین ویژگی منحصر به فرد چابهار دانست و خاطرنشان کرد: درحوزه ترانشیپ به صرفه ترین و کوتاه ترین مسیر دریایی بندر چابهار است و این درحالی است که چابهار می تواند پل ارتباطی بین کشورهای آسیای میانه،آفریقا و دریای عمان باشد.

وی ادامه داد: باانعقاد قراردادهایی که تاکنون صورت گرفته چابهار مقصد اول کالاهای مازاد کشورهای آسیای میانه و افغانستان برای ترانزیت به دریای عمان،آفریقا وهند است.

آقایی از راه اندازی حلقه مسیری بین صحار،گوادر وچابهار خبرداد و گفت: باایجاد این حلقه که درخارج از خلیج فارس است جذب کالا سریعتر اتفاق می افتد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار