سرپرست پلیس راه ایلام:
سرپرست پلیس راه ایلام گفت:در جاده های ایلام به مهران، ایلام به صالح آباد، ایلام به حمیل و ایلام به دره شهر بیشترین تردد خودروهای گردشگران در این مدت ثبت شده و در مجموع تعداد ترددهای به ثبت رسیده در راه های موصلاتی این استان در مرحله نخست تعطیلات نوروزی 30 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.
کد خبر: ۳۹۸۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵ 25 March 2017
به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ رضا همتی زاده اظهار کرد: با توجه به طبیعت چشم نواز و زیبای استان بسیاری از مردم شهرهای مختلف کشور، ایلام را به عنوان مقصد سفرهای نوروزی خود انتخاب کرده اند.
 
به گفته وی، در جاده های ایلام به مهران، ایلام به صالح آباد، ایلام به حمیل و ایلام به دره شهر بیشترین تردد خودروهای گردشگران در این مدت ثبت شده و در مجموع تعداد ترددهای به ثبت رسیده در راه های موصلاتی این استان در مرحله نخست تعطیلات نوروزی 30 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.
 
وی افزود: در این مدت در سایه حضور پررنگ گشت های پلیس راه و همراهی و همکاری عموم مردم با کمترین حوادث رانندگی روبرو بودیم بطوریکه به نسبت مدت مشابه پارسال میزان تصادفات رانندگی منجر به فوت 100 درصد کاهش یافت که امیدواریم این وضعیت در مرحله دوم تعطیلات نیز تداوم داشته باشد.
 
سرپرست پلیس راه ایلام با اشاره به بکارگیری دوربین های کنترل سرعت در سطح جاده های ارتباطی استان در ایام تعطیلات نوروزی یادآور شد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته میانگین سرعت خودروها در سایه کنترل های صورت گرفته به نسبت دوره مشابه سال گذشته چهار کیلومتر کاهش یافته که این رویه باعث شد میزان تصادفات رانندگی به شکل قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کند.
 
سرهنگ همتی زاده تاکید کرد: بارش های سیل آسایی که طی 48 ساعت گذشته در بیشتر مناطق استان داشتیم، منجر به سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی سطح جاده ها شد.
 
وی افزود: روز گذشته در جاده دهلران به عین خوش روبروی یادمان شهدای شرهانی شاهد آبگرفتگی مسیر و بروز اخلال در تردد خودروها بودیم که با تلاش عوامل راهداری و نیروهای پلیس راه این مشکل مرتفع و هم اکنون تردد در این مسیر به سهولت جریان دارد.
 
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه پیش بینی های هواشناسی نشان می دهد طی 24 ساعت آینده نیز احتمال بارش باران در اکثر شهرستان های استان وجود دارد، می طلبد رانندگان با رعایت قوانین و مقررات و اصل سرعت مطمئنه حرکت کنند چراکه این وضعیت باعث کاعش دید و لغزندگی جاده ها شده و احتمال بروز حوادث را دوچندان می کند.
 
سرهنگ همتی زاده با اشاره به اینکه در این ایام 40 تیم گشت محسوس و نامحسوس در جاده های ارتباطی استان فعال خواهند بود، یادآور شد: دوربین های کنترل سرعت نیز به منظور ثبت تخلفات تجهیز شده و رانندگانی که همزمان 2 تخلف حادثه ساز را انجام دهند، خودروی آنها به مدت 72 ساعت از سوی پلیس توقیف می شود.
 
وی همچنین از انجام آزمایش سلامت روانی رانندگان در این ایام توسط نیروهای پلیس راه خبر داد و گفت: در کنار رعایت ادب و نزاکت از سوی نیروهای خدوم پلیس با رانندگانی که آرامش خاطر مردم و گردشگران را به هم بزنند نیز در این ایام بطور جدی برخورد خواهد شد./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار