نخستین رام قطار شهری مونتاژ داخل کشور شامل پنج واگن امروز وارد مشهد شد و مورد آزمایش قرار گرفت.
کد خبر: ۳۹۸۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ 25 March 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از صداوسیما، مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: این واگنها به زودی در ورود پنج واگن قطارشهری مونتاژ داخل به مشهدمسیر خط دوم قطارشهری مشهد بکار گرفته می‌شوند.

کیانوش کیامرز افزود: بر اساس قرارداد با شرکت واگن سازی چینی و شرکت مونتاژ و تولید واگن داخلی ۸۵ واگن باید در ایران مونتاژ شود.

او گفت: نیاز خط دوم قطارشهری مشهد ۲۰ رام قطار شامل ۱۰۰ واگن است که تاکنون ۲۰ واگن آن تحویل گرفته شده و تا پایان شهریور بقیه آن نیز تحویل می‌شود.

در مجموع چهار خط برای قطار شهری مشهد تعریف شده که خط اول آن به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد، اسفند ماه سال ۱۳۸۹ به بهره‌برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۲۰ هزار نفر در این مسیر جابه‌جا می‌شوند.

مسیر توسعه ۴و نیم کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۹۴ به بهره‌برداری رسید و فرایند مسافرگیری آن آغاز شد.

عملیات حفاری ۱۴ونیم کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ماه ۹۴ به پایان رسید و اسفند پارسال مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر به بهره‌برداری رسید.

عملیات حفاری خط سوم قطارشهری مشهد نیز به طول ۲۸ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم‌آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین پارسال آغاز شده است.

مطالعات خط چهارم قطار شهری مشهد هم که قرار است از خواجه ربیع آغاز و با عبور از میدان شهدا با امتداد به سوی حرم مطهر رضوی از ضلع شمالی حرم عبور کرده و به قلعه ساختمان و جاده سرخس منتهی شود، مراحل پایانی خود را طی می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
آخرین اخبار