رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: باران 13 شهر خراسان رضوی را طی 24 ساعت گذشته فرا گرفت و در شهر قوچان نیز برف به زمین نشست.
کد خبر: ۳۹۸۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲ 25 March 2017
به گزارش تابناک رضوی، به نقل از ایرنا یحیی قاینی پور افزود: در این مدت شهرستان های سرخس، قوچان، سبزوار، گلمکان، مشهد، نیشابور، تربت حیدریه، کاشمر، تربت جام، درگز، بردسکن، خواف و فریمان شاهد بارش باران بوده اند.
وی بیان کرد: طی این مدت بیشترین بارندگی با حدود 30 میلیمتر در شهر گلمکان بوده و پس از آن نیشابور با 23 میلی متر و مشهد با 11 میلی متر بیشترین ریزش باران را داشته اند. 
وی گفت: ارتفاع برف در قوچان نیز که سردترین شهر خراسان رضوی در شب گذشته بود، 2 سانتی متر گزارش شده است.
قاینی پور افزود: ریزش باران و برف که از عصر پنجشنبه گذشته در خراسان رضوی آغاز شده تا روزهای میانی هفته جاری همراه با مه گرفتگی و وزش باد به نسبت شدید تا شدید به ویژه در نیمه جنوبی و نوار شرقی استان ادامه دارد.
وی ادامه داد: حجم بارشها از فردا (یکشنبه) در نیمه شمالی خراسان رضوی کاسته شده و در نیمه جنوبی و نوار شرقی استان شدت می گیرد.
وی با اشاره به افزایش میانگین دما در خراسان رضوی از روز یکشنبه این هفته گفت: بیشینه دمای امروز مشهد هفت درجه سلسیوس پیش بینی شده که به تدریج افزایش یافته و در روز سه شنبه هفته جاری به 21 درجه سلسیوس می رسد.
به گفته وی، کمینه دمای هوای مشهد نیز طی چند شب آتی بین پنج و هشت درجه سلسیوس در نوسان خواهد بود. 
قوچان با حداقل دمای صفر درجه سلسیوس و گناباد با حداکثر دمای 24 درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی طی 24 ساعت گذشته بوده اند. 
اداره کل هواشناسی خراسان رضوی طی روزهای گذشته با صدور اطلاعیه ای نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیل بر اثر بارش باران و برف در این استان هشدار داده بود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار