با حضور تولیت آستانقدس رضوی؛
تولیت آستان قدس رضوی گفت:برای پیشرفت باید به نیروهای جوان و متخصص اعتماد کرد.
کد خبر: ۳۹۸۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵ 25 March 2017
به گزارش تابناک رضوی، عضو مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز 5 فروردین در مراسم رونمایی از داروی «استامینوفن تزریقی» که برای اولین بار در ایران توسط شرکت داروسازی ثامن تولید شده است، با تأکید بر لزوم اعتماد به نیروهای جوان و متخصص کشور، اظهار کرد: واردات داروهای خارجی با قیمت‌های گزاف برای کشوری که خود دارای جوانان فرهیخته و ظرفیت‌های علمی غنی است، به هیچ عنوان پسندیده نبوده و باید برای خودکفایی علمی و استفاده از ظرفیت‌های جوانان این کشور تلاش کرد.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: اولین روزکاری سال 96 را در یک مرکز تولیدی و علمی حضور یافته‌ام، تا اهمیت تولید ملی بر اساس دانش و علم را در آستان قدس رضوی نشان دهم.
وی با تأکید بر اینکه آستان قدس رضوی در حوزه اقتصادی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گام خواهد برداشت، اظهار کرد: داروسازی ثامن با ورود به حوزه تولید داروهای نوترکیب می‌تواند ضمن کمک به اقتصاد کشور و اشتغال زایی برای جوانان، در عرصه کاهش آلام بیماران گام بردارد، بویژه برای بیماران بی‌بضاعتی که ناچار هستند با قیمت‌های گزاف داروهای خارجی را تهیه کنند.
وی با استقبال از راه‌اندازی خطوط تولیدی جدید و توسعه علمی و اصولی شرکت داروسازی ثامن، تصریح کرد: راه اندازی خطوط تولیدی جدید در این شرکت مورد تأکید و استقبال آستان قدس رضوی است، تا ضمن کمک به شکوفایی و خودکفایی اقتصادی کشور بتوان برای جوانان نیز اشتغال‌زایی کرد.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه به تبیین «مدیریت جهادی» پرداخت و عنوان کرد: مدیریت جهادی همانند مدیریت عادی دارای هدف‎گذاری، برنامه‌ریزی، تلاش برای افزایش بهره‌وری، نظارت و پایش سیستم و... است، اما زمانی می‌تواند دستاوردهای بزرگ مورد انتظار را تحقق بخشد که این مدیریت با سبقه جهادی همراه باشد.
وی با بیان اینکه جهاد هنگامی است که انسان در مسیر رسیدن به اهداف موانعی را در پیش راه خود ببیند، اضافه کرد: مدیریت جهادی یعنی سریع گام برداشتن، اما این سرعت با شتابزدگی و بی‌برنامگی متفاوت است؛ در این مدیریت باید سریع، دقیق و مبتنی بر اصول علمی، جزم عملی و دوراندیشی حرکت کرد؛ همانند مدیریتی که در دوران دفاع مقدس به منصه ظهور رسید.
تولیت آستان قدس رضوی مدیریت جهادی را کار و تلاش مضاعف با نیت الهی و مبتنی بر علم و درایت تعریف و اضافه کرد: ضمن ارج نهادن و تقدیر از تلاش‌های کارکنان و دست اندرکاران شرکت داروسازی ثامن در سال‌های گذشته، این شرکت باید در سال جاری با عملی جهادی و همتی مضاعف در مسیر تحقق شعار سال 96 با جدیت گام بردارد.
وی با بیان اینکه جامعه اسلامی نیازمند استقلال در تمام امور به ویژه موضوعات اقتصادی و سیاسی است، عنوان کرد: بی‌تردید استقلال سیاسی در گرو تحقق استقلال اقتصادی است، استقلال اقتصادی یک رکن مهم برای استقلال سیاسی بوده و این بدان معناست که اگر اقتصاد کشوری شرایط خوبی نداشته باشد، استقلال سیاسی آن نیز به چالش خواهد افتاد.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تأکید بر اینکه دشمن با سوء استفاده از برخی نیازهای کشور، به سمت تحریم‌های اقتصادی ملت ایران رفته است، بیان کرد: دشمن تلاش دارد تا ملت ما را از مواضع استقلال طلبانه و آزادی خواهانه خود منصرف کند و راهکار حفظ این استقلال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» است.
تولیت آستان قدس رضوی در پایان تأکید کرد: توجه به تولید ملی، توجه به امنیت ملی و استقلال سیاسی کشور است و کسانی که در این عرصه تلاش میکند مجاهدان فی سبیل الله هستند؛ تولید یک محصولات جدید و دانش بنیان تحت لوای پرچم و نام متبرک حضرت رضا(علیه‌السلام) قطعاً قداست و برکتی دو چندان خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار