مسئول روابط عمومی جمعیت هلال احمر ایلام از ارائه خدمات راهنمایی به بیش از شش هزار و 700 مسافر نوروزی در این استان توسط اعضای جوانان این جمعیت در تعطیلات نوروزی امسال خبر داد.
کد خبر: ۳۹۸۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹ 26 March 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛صادق رضاپسند اظهار کرد: در اجرای این طرح، 480 نفر از اعضای جوانان این جمعیت مشارکت دارند و گردشگران و مهمانان نوروزی 96 را راهنمایی می کنند.
 
وی ادامه داد: در اجرای این طرح که از 25 اسفند آغاز شده 23 پست ثابت و سیار در ورودی و خروجی شهرهای استان ایلام دایر است ضمن راهنمایی مسافران تاکنون بیش از هفت هزار بسته فرهنگی شامل بروشور نقشه جغرافیای استان و نکات ایمنی بین آنها توزیع شده است.
 
رضاپسند با بیان اینکه از این تعداد پست 12 پایگاه ثابت، 9 پایگاه سیار و دو پایگاه نیز در مسیر راهیان نور قرار گرفته است، افزود: در جوار این پایگاه ها فضای دوستار کودک نیز به منظور سرگرمی کودکان راه اندازی و تاکنون به 300 کودک خدمات ارایه شده است.
 
مسئول روابط عمومی جمعیت هلال احمر ایلام با اشاره به انجام تست رایگان فشار خون از مسافران در پایگاه امداد گفت: در این زمینه تاکنون بیش از یک هزار مسافر توسط جوانان این جمعیت تست رایگان شده اند.
 
وی همچنین به اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی این جمعیت در تعطیلات نوروزی تاکید کرد: در اجرای این طرح علاوه بر 12 پایگاه جاده ای ثابت مستقر در جاده های ارتباطی استان، سه پایگاه دیگر نیز به صورت سیار ایجاد شده است.
 
رضاپسند یادآور شد: خودروهای نجات، آمبولانس و پشتیبان نیز به همراه امدادگر آموزش دیده در این پایگاه ها مستقر و تا 15 فروردین امسال نسبت به ارائه خدمات امداد جاده ای به مسافران و گردشگران نوروزی اقدام کنند.
 
به گفته وی، 9 پایگاه در قالب طرح سحاب با عنوان سامانه حرکت امدادی بشر دوستانه با استفاده از دوچرخه خدمات امدادی و فرهنگی را به مسافران نوروزی در جاده های ارتباطی ارائه خواهند کرد.
 
به گزارش تابناک ایلام، اجرای طرح های ایمنی و سلامت و راهنمایی مسافران نوروزی همه ساله با هدف کاهش تلفات جاده ای و ارائه خدمات به مسافران تعطیلات نوروزی همزمان با سراسر کشور در این استان اجرا می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار