کد خبر: ۳۹۸۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 26 March 2017
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: موزه محلی این شهرستان در طول تعطیلات نوروزی مورد استقبال گردشگران و علاقه مندان قرار گرفته و همچنان پذیرای هموطنان است.

خلیل نبات زئی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: موزه محلی شهرستان سرباز با هدف معرفی و نمایش آثار تاریخی و جذابیت های گردشگری و فرهنگی منطقه در ساختمان قدیمی پست شهر کلات دایر شده است.
وی افزود: در موزه محلی سرباز 40 شیء تاریخی مربوط به دوره های پیش از میلاد کشف شده از محوطه های باستانی بلوچستان، اشیا مردم شناسی، آثار صنایع دستی زنان و مردان بلوچ و تصاویری از جاذبه های دیدنی و گردشگری و آثار اهدایی مردمان فرهنگ مدار سرباز مورد بازدید علاقه مندان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: اداره قدیم پست یکی از آثار شاخص شهرستان سرباز در زمان پهلوی دوم ساخته شده که بعد از پی گیریهای لازم از سوی میراث فرهنگی قسمتی از آن در سال 1392 بازسازی و به عنوان موزه محلی مورد استفاده قرار گرفته است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرباز بیان کرد: این شهرستان دارای مناطق و مناظر بسیار زیبای طبیعی و آثار تاریخی و باستانی فراوانی است که برای هر گردشگری جذاب و دیدنی است.
نبات زئی از جمله مناطق دیدنی و تماشایی شهرستان سرباز را کوه روک در بخش پارود واقع در شمال روستای بریسک عنوان کرد و گفت: در محدوده این کوه دره ای بسیار زیبا به طول 20 کیلومتر با آبشارهای طبیعی و مناظر چشم نواز وجود دارد که تماشای آن خاطره ای ماندگار را در ذهن ثبت می کند.
وی ادامه داد: شهرستان سرباز دارای 120 کیلومتر مرز زمینی با کشور پاکستان است و از شمال به شهرستان های ایرانشهر و سیب وسوران، از جنوب به شهرستان چابهار، از مغرب به شهرستان قصرقند و از مشرق به مرز مشترک با پاکستان متصل است.
وی گفت: شهرستان سرباز دارای بیش از 750 روستای بزرگ و کوچک است که بعضی از این روستاها ساختار خاصی به لحاظ خانه سازی دارند.
وی تصریح کرد: قرار گرفتن خانه های مردم روستایی در حاشیه رودخانه ها و دره ها و باغات میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری در کنار هم جلوه ای از زیباییهای خالق بی همتا را در این منطقه ترسیم کرده است.
وی بیان کرد: دره سرسبز و رودخانه همیشه جاری سرباز 2 شگفتی طبیعت این منطقه بشمار می روند که آدمی را مجذوب زیبایی خود می کنند.
وی گفت: تمامی تمهیدات و تدابیر لازم برای استقبال از مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.
بخش سرباز با مرکزیت شهر کلات از توابع شهرستان سرباز حدود 100 هزار نفر جمعیت دارد. 
شهرستان سرباز با مرکزیت راسک در حدود 500 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان وبلوچستان و در مسیر ایرانشهر به چابهار واقع شده است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار