خودآموز؛
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با بیان اینکه برنامه های برنامه های جشن نوروزگاه تاکنون توسط هنرمندان شهرستان های دره شهر، دهلران و آبدانان اجرا شده و تا 10 فروردین ماه ادامه دارد، افزود: روزانه 500 گردشگر نوروزی از این برنامه دیدن می کنند.
کد خبر: ۳۹۸۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵ 26 March 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛عمران خودآموز اظهار کرد: این جشن با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، هنری از دوم فروردین ماه جاری آغاز شده و هنرمندان هر شهرستان هر روز در مرکز استان برنامه های شاد برای مهمانان نوروزی اجرا می کنند.
 
وی با بیان اینکه این برنامه تاکنون توسط هنرمندان شهرستان های دره شهر، دهلران و آبدانان اجرا شده و تا 10 فروردین ماه ادامه دارد، افزود: روزانه 500 گردشگر نوروزی از این برنامه دیدن می کنند.
 
خودآموز تاکید کرد: این برنامه به منظور پاسداشت آیین دیرپای نوروز و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین آحاد مردم توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سایر دستگاه های اجرایی به ویژه میراث فرهنگی و شهرداری ایلام اجرا که با استفاده از ظرفیت هنرمندان شهرستان‌های این استان اقدام به اجرای این برنامه کرده است.
 
وی اجرای برنامه های فرهنگی و هنری زنده شامل شعرخوانی، موسیقی صحنه ای، نمایش طنز، سخنرانی را از جمله برنامه های جشن نوروزگاه برشمرد و گفت: این جشن هر روز از ساعت 17 در محل نوروزگاه واقع در خیابان آیت الله حیدری شهر ایلام، جنب سازمان جهاد کشاورزی برگزار می شود.
 
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اضافه کرد: در اجرای این برنامه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های استان مکلف شده اند با هماهنگی فرمانداران و روسای ادارات میراث فرهنگی شهرستان‌های مربوطه نسبت به شناسایی و اعزام هنرمندان برجسته‌ خود برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری متناسب با ایام نوروز به مرکز استان اقدام کنند.
 
به گزارش تابناک ایلام، استان ایلام با 2 میلیون هکتار گستره در منطقه کوهستانی و مرتفع غرب کشور واقع شده و به سبب داشتن طبیعت بکر و زیبا، کوه های سر به فلک کشیده و دشت های سرسبز به عروس زاگرس معروف است.
 
ایلام با وجود داشتن منابع طبیعی خدادادی و آثار و ابنیه تاریخی فراوان و منحصربه فرد، زیارتگاه ها و اماکن مذهبی و یادمان های دفاع مقدس از زیرساخت های مناسب برای توسعه گردشگری برخوردار نیست.
 
این استان یک هزار و 500 اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که 745 اثر آن در فهرست آثار ملی قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار