کد خبر: ۳۹۸۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸ 26 March 2017
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ایرانشهر واقع در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: 500 کندو زنبور عسل با هدف ایجاد تولید و اشتغال بین بسیجیان جویای کار این شهرستان توزیع شده است.

سرهنگ محمد علی میری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان ایرانشهر با داشتن آب و هوای مساعد از محدود مناطقی در کشور است که ظرفیت پرورش زنبور عسل را دارد.
وی بیان کرد: متوسط برداشت عسل از هر کندو بین 15 تا 20 کیلوگرم است که منبع درآمد خوبی برای جوانان جویای کار به حساب می آید.
وی با بیان اینکه به متقاضیان بسیجی جویای کار بین 100 تا 300 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود افزود: استفاده از ظرفیت های نهفته ایرانشهر و ارائه تسهیلات با سود کم می توان زمینه رشد و توسعه اشتغال برای جوانان را فراهم کرد.
وی تصریح کرد: تلاش می شود در سال آینده تعداد کندوهای زنبور عسل ایرانشهر را به 200 کندو افزایش دهیم.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ایرانشهر گفت: پیش بینی می شود زنبورداران بسیجی این شهرستان بیش از پنج تن عسل برداشت و به بازار مصرف روانه کنند.
سرهنگ میری اظهار داشت: از زنبور عسل می توان برای گردافشانی در باغات و مقابله با آفات نباتی نیز استفاده کرد ضمن اینکه موم عسل نیز کاربردهای بسیار مهمی در صنایع مختلف دارد.
وی ادامه داد: با توجه به وجود ظرفیت های طبیعی مستعد در ایرانشهر هیچ گونه محدودیتی برای توسعه زنبورداری در این شهرستان وجود ندارد.
ایرانشهر در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان در مسیر زاهدان - چابهار و چابهار- بم قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
ناحیه مقاومت بسیج زابل یاد بگیر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار