کد خبر: ۳۹۸۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹ 26 March 2017
وزیر دادگستری در زاهدان گفت: فضای بسیار خوبی از نظر زیرساخت ها در سیستان و بلوچستان ایجاد شده بطوری که این استان هم اینک به بهشت سرمایه گذاری تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی شنبه شب در نخستین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان در سال 96 در محل استانداری این استان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان استانی بکر و دارای ظرفیت های زیاد آماده سرمایه گذاری شده است و سرمایه گذاران از فرصت های به وجود آمده در این استان نهایت استفاده را ببرند.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان اقدامات بسیار خوبی در زمینه اقتصاد مقاومتی انجام داده است خاطر نشان کرد: این استان در زمینه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی از بسیاری از استانهای کشور جلوتر و پیشگام تر است.
وی بیان کرد: نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی فرصت ویژه و ممتازی را برای همه مدیران در سطح کشور و به ویژه سیستان و بلوچستان در زمینه رونق تولید و اشتغال فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه زیرساخت های سیستان و بلوچستان با سرعت زیاد در حال انجام است افزود: این استان توانسته چشم انداز روشنی را برای توسعه و پیشرفت خود ترسیم کند.
وزیر دادگستری گفت: در بازدید هایی که از شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان داشتم توسعه چشمگیری در تمام بخش های این استان در حال شکل گیری است.
حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با بیان اینکه مصرف داخلی باید با تولید داخلی تنظیم شود اظهار داشت: خوشبختانه تولید داخلی در کشور به اندازه ای رسیده که بخش قابل توجهی از نیاز کشور را تامین می کند.
وی بیان کرد: براساس آمارهای انتشار یافته، ایران در سال 2016 رتبه نخست علمی جهان را با 11 و نیم درصد رشد نسبت به سال گذشته به دست آورده است.
وی افزود: ایران در هوافضا رتبه یازدهم، در ذخائر ارزی رتبه 16، قدرت اقتصادی رتبه 17 و تولید خودرو رتبه 18در دنیا را دارد.
وی خاطر نشان کرد: براساس اعتراف دشمنان نظام جمهوری اسلامی، ایران قدرت تاثیر گذاری بالایی در منطقه و جهان دارد.
وزیر دادگستری گفت: نظام جمهوری اسلامی به همت و تلاش مردم، به برکت رهنمودهای امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب دستاوردهای بسیار بزرگی در تمام زمینه ها به دست آورده است.
حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی اظهار داشت: کنترل تورم در کشور یکی از مهمترین دستاوردهای دولت یازدهم بود و توانست تورم را تک رقمی کند.
وی تصریح کرد: درآمدهای مالیاتی کشور برای نخستین بار از درآمدهای نفتی پیشی گرفت و همچنین میزان اتکای کشوربه درآمدهای نفتی کاهش چشمگیری پیدا کرد.
وی افزود: برجام دستاوردهای زیادی برای کشور به ارمغان آورده و به همین راحتی نمی توان آن را پنهان کرد.
وی ادامه داد: هدایت های هوشمندانه و خردمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در حین و بعد از مذاکرات برجام در این مسیر بسیار راهگشا بوده است. 
وزیر دادگستری گفت: تولیداتی که زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان در کشور را فراهم کند باید اولویت مدیران و دستگاههای اجرایی باشد.
حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با بیان اینکه رویکرد کشور به توسعه شرق کشور جدی است اظهار داشت: توسعه سواحل مکران نگاه مبنایی است که در سطوح بالای مدیریتی کشور وجود دارد.
استاندار سیستان و بلوچستان نیز دراین نشست گفت: هم اینک احساس امنیت در جای جای این استان کاملا مشهود است و سفر وزیر دادگستری از راه زمینی چابهار به سمت شهرستانهای مختلف جنوبی تا زاهدان نشان دهنده ثبات امنیتی است.
علی اوسط هاشمی اظهار داشت: در منطقه ای که ناامنی موج بزند سخن گفتن از امنیت پایدار کاری بس دشوار است، مهمترین دغدغه این استان تا سه سال پیش امنیت بود اما خوشبختانه با رویکرد نرم، همگرایی و همراهی در بین تمام دستگاه های امنیتی، انتظامی، شورای تامین و همچنین همراهی مردم سیستان و بلوچستان امنیت در این استان برقرار شده است.
وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان با دارا بودن یک پنجم مرزهای کشور توانسته روابط بسیار خوبی با کشورهای همسایه پایه گذاری کند.
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان بهترین روابط را با کشورهای پاکستان و افغانستان و عمان برقرار کرده حتی در این زمینه از سطح ملی نیز جلوتر حرکت کرده است.
وی با بیان اینکه کسی نمی تواند اثر برجام در سیستان و بلوچستان را نادیده بگیرد افزود: به برکت برجام توانستیم تجهیزات توسعه بندر شهید بهشتی چابهار را بدون واسطه از آلمان خریداری و منتقل کنیم.
وی اضافه کرد: اگر برجام نبود ما مجبور بودیم تجهیزات توسعه بندر شهید بهشتی چابهار را از چین وارد کنیم.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بعد از برجام 80 هیات تجاری برای بررسی سرمایه گذاری به این استان سفر کردند.
هاشمی اظهار داشت: زیرساخت هایی در سیستان و بلوچستان در حال انجام است که به توسعه این استان جهش چند برابری می دهد.
وی تصریح کرد: شوق و اشتیاق بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان افزایش یافته به طوری که تنها در زاهدان بیش از 10 هزار میلیارد ریال( هزار میلیارد تومان) توسط بخش خصوصی در حال سرمایه گذاری است.
وی با بیان اینکه منطقه آزاد چابهار تا کنون نتوانسته نقش استانی خودش را به خوبی ایفا کند خاطر نشان کرد: پیشنهاد می شود در بندر شهید بهشتی یک منطقه ویژه اقتصادی برای تحرک و به حرکت در آوردن چرخ اقتصاد این منطقه ایجاد شود.
وی افزود: 110 واحد صنعتی نیمه فعال در سیستان و بلوچستان با 2 هزار و 400 نفر اشتغالزایی در سال گذشته راه اندازی شده است.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با راه اندازی مرغداری های جدید و فعال کردن مرغداری های تعطیل در استان بیش از 2 هزار شغل ایجاد شده است.
هاشمی اظهار داشت: 160 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در سه سال گذشته در سیستان و بلوچستان شناسایی و سر کلاس درس حضور پیدا کردند.
وی بیان کرد: 35 هزار نفر در این استان فاقد شناسنامه و مشکوک التابعه وجود داشتند که با اقدامات انجام شده و همکاری دستگاههای دست اندرکار تاکنون 22 هزار پرونده منتج به صدور شناسنامه شده است.
وی بیان کرد: برای نخستین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 95 توانستیم 210 تن مواد مخدر را در سیستان و بلوچستان از سرشاخه های اصلی آنها دردرگیریهای مسلحانه کشف و متهمان و قاچاقچیان آنها را دستگیر کنیم.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی وزیر دادگستری از 2 روز پیش به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده و پس از بازدید از طرح های مختلف در بندر چابهار به ویژه طرح توسعه بندر شهید بهشتی، از راه زمینی عازم شهرستانهای نیکشهر، ایرانشهر و خاش شد و پس از آن در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان در محل استانداری شرکت کرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
ببخشید اقای استاندار چرا وزیر محترم دادگستری را به زابل نمی برید . خودتان عنوان نمودید که نباید تعصب بیجا داشته باشیم ( سیستان و بلوچستان بهشت سرمایه گذاران و زابل بهشت باستان شناسان. شهر سوخته جلد دوم )
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
عزیز دلم، سین برنامه های سفر وزرا رو استاندارها نمیچینند.این برنامه های سفر توسط تیم تشریفات وزیر تنظیم و به استاندار ابلاغ میشود.استاندار صرفا میزبان و در طی سفر به عنوان مقام عالی دولت در استان همراه وزیر است،ولی وزیر را نمیبرد اینور اونور.در مورد اخیر هم علت عدم سفر وزیر به سیستان را از وزارت بپرسید نه استاندار.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
شما یا از این طرف می افتید یا از اون طرف . موقعی که یک کار مثبت انجام میشه همه از استاندار باید تشکر کنند ولا غیر . هنگامیکه انتقاد میشه از یک کاری هیچ کس حق ندارد از استاندار توضیحی بخواهدچون کاره ای نیست . ریس دفترش هستی جان من راستشو بگو این همه اطلاعات داری
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
نه عزیزم،رئس دفتر نیستم.یخورده تفکر کنی شما هم به این نتیجه خواهی رسید.مشخصه استاندار در حدی نیست برای وزیر دادگستری اردو بذاره.ایشون حسب مواردی مشخص به استان آمده اند، اهدافی دنبال می کردند و بعد رفتند.شهربازی نیست که،سفر و ماموریت کاریه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
ما تفکر کردیم و به نتایج بهتری از شما هم رسیده ایم . فقط نمی دانم به شما ...از نابودی سیستان چه می رسد . خنک می شوید انبارگندم ایران . زادگاه یعقوب لیث صفاری . دوستاران اهل بیت. سخت کوش. قانع . ولایت مدار . تبدیل به شهر سوخته ای دیگر شود .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار