رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: در آخرین روز مهلت ثبت نام برای عضویت در شورا های اسلامی، حوزه های انتخابیه، فرمانداری ها و بخشداری های این استان شاهد سیل مراجعان است.
کد خبر: ۳۹۹۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰ 26 March 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از ایرنا،سید جواد حسینی با بیان اینکه تعداد مراجعه کنندگان برای ثبت نام همچنان در حال افزایش است افزود: تا ساعت 14 امروز حدود 15 هزار نفر در این استان برای عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کرده اند. 
وی اظهار کرد: 2 هزار 600 نفر از این تعداد در شهرها و 12 هزار و 500 نفر در حوزه شوراهای روستایی داوطلب شده اند و 670 نفر از این تعداد را بانوان تشکیل می دهند. 
وی گفت: تعداد داوطلبان در تمام 73 شهر این استان به حد نصاب رسیده است.
حسینی با بیان اینکه استقبال در شهرهای بزرگ از قبیل مشهد، نیشابور، سبزوار، قوچان و تربت حیدریه برای عضویت در شوراهای شهری بسیار خوب بوده است افزود: در این حوزه ها از تمام طیف ها به ویژه نیروهای موثر در میان داوطلبان حضور دارند.
وی اظهار کرد: اما در حوزه روستایی این حضور اندکی کند و با تاخیر است.
وی گفت: از 2 هزار و 554 روستای استان که در این دوره واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی هستند در حدود 750 روستا تعداد داوطلبین هنوز به حد نصاب نرسیده که به احتمال زیاد تا پایان زمان ثبت نام این تعداد به حد نصاب لازم خواهد رسید.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: در این دوره از انتخابات 30 روستا به تعداد روستاهای واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراها در این استان افزوده شده است.
وی اظهار کرد: ثبت نام تا ساعت 22 امشب ادامه دارد اما تا هر زمان که مراجعان در حوزه حضور داشته باشند از آنان ثبت نام به عمل خواهد آمد.
وی با بیان اینکه تعداد داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستای این استان در دور قبل 18 هزار و 469 نفر بود گفت: امیدواریم در این دوره نیز به این تعداد برسیم.
حسینی افزود: برخی عوامل از قبیل کاهش تعداد اعضای شوراها بر اساس قانون جدید، قرار گرفتن مهلت ثبت نام در تعطیلات نوروزی و ضرورت اخذ گواهی عدم سوء پیشینه و داشتن اصل مدرک تحصیلی، روند ثبت نام را با کندی مواجه کرده است.
وی اظهار کرد: علاوه بر آن افراد سعی می کنند با توجه به آگاهی بیشتر نسبت به کارکرد شوراها، وظایف آن و ظرفیت های خود اقدام به ثبت نام کنند.
خراسان رضوی دارای 73 شورای شهری و 2 هزار و 554 شورای روستایی با هشت هزار و 392 عضو فعال است. 
از کل اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای این استان هشت هزار و 226 نفر مرد و 166 نفر زن هستند. 
در این دوره از انتخابات نیز 73 شورای شهری تشکیل می شود که 64 شهر دارای شوراهای اسلامی با عضویت پنج نفر است. 
همچنین شورای اسلامی 6 شهر استان در این دوره دارای هفت عضو، شوراهای 2 شهر سبزوار و نیشابور دارای 9 عضو و شورای اسلامی شهر مشهد هم دارای 15 عضو خواهد بود.
ثبت نام پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که از 30 اسفند پارسال آغاز شده است تا آخر امشب ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار