مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیش از یک میلیون و 500 هزار هکتار جنگل و مرتع در این استان وجود دارد، افزود: این ظرفیت عامل موثری در جذب گردشگران و مسافران به این منطقه است.
کد خبر: ۳۹۹۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰ 26 March 2017
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از کشف دو باب کوره زغال در منطقه کزنگون شهرستان باشت خبر داد.
عزت‌الله بهشتی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: نیروهای یگان حفاظت و پرسنل منابع طبیعی حتی در ایام تعطیل نیز با حضور در عرصه‌ها از منابع طبیعی حفاظت می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیش از یک میلیون و 500 هزار هکتار جنگل و مرتع در این استان وجود دارد، افزود: این ظرفیت عامل موثری در جذب گردشگران و مسافران به این منطقه است.

وی جنگل‌ها و مراتع را عامل مهمی برای ادامه حیات بشر دانست و گفت: این پتانسیل با میزان بالایی در استان ما وجود دارد و باید از آن به خوبی حفاظت کنیم.

این مسوول با اشاره به حضور نیروها و گشت‌های منابع طبیعی در ایام نوروز در عرصه‌ها برای حفاظت از منابع طبیعی و ملی، گفت: حدود 18 اکیپ ثابت و سیار در این مدت به منظور حفاظت از این منابع خدادادی فعال بوده و در حال ماموریت و حفاظت از منابع طبیعی هستند.

بهشتی‌فر در ادامه به کشف دو باب کوره زغال در منطقه کزنگون شهرستان باشت اشاره کرد و گفت: این مورد امروز، ششم فروردین توسط پرسنل گشتی منابع طبیعی باشت کشف شد.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این دو مورد معدوم و گزارش تخلف آنها توسط پرسنل منابع طبیعی تهیه شد، گفت: پرونده این تخلف توسط پرسنل این شهرستان پیگیری خواهد شد.

وی با عنوان اینکه اداره منابع طبیعی به شدت با متخلفان متعرض به منابع طبیعی برخورد خواهد کرد، گفت: در ایام نوروز دو نفر متخلف ریشه‌کنی گیاهان مرتعی (در دشتروم بویراحمد) شناسایی و دستگیر شدند.

این مسوول، تصریح کرد: پرونده این دو نفر به دستگاه قضایی فرستاده شد و پس از پیگیری پرونده، این افراد با حکم قضایی روانه زندان شدند.

بهشتی‌فر در بخش دیگری از سخنان خود منابع طبیعی را متعلق به همه مردم در زمان حال و آینده عنوان کرد و بیان داشت: از همه مردم، مسافران و گردشگران می‌خواهیم با حضور در منابع طبیعی ضمن استفاده صحیح از این منابع خدادادی در حفظ آنها کوشا باشند.

وی، قطع و شکستن شاخه‌های درختان برای درست کردن آتش، خاموش نکردن آتش پس از برافروختن آن و ریشه‌کنی گیاهان مرتعی را از جمله عوامل موثر در تخریب منابع طبیعی عنوان کرد و یادآور شد: شماره تلفن گویای 1504 آماده دریافت هرگونه گزارشات رسیده در مورد تخریب و تعرض به منابع طبیعی است.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از مردم خواست به محض دیدن هرگونه تخریب در عرصه‌های منابع طبیعی مورد را به این شماره گزارش دهند تا ماموران و نیروها بتوانند با حضور به موقع در محل از تخریب و تصرف افراد سودجو جلوگیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار