آبشارهای رویایی و شگفت‌انگیز لرستان با گستره‌ای وسیع از طبیعت بکر و زیبا چشم‌ها را به مهمانی تلاقی آب و صخره فرا می‌خواند.+ تصاویر
کد خبر: ۳۹۹۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 27 March 2017
سفر به آبشارهای رویایی و شگفت انگیز/ زیباترین آبشارهای ایران در لرستان(2)سرزمین چهار فصل و زیبای لرستان به دلیل آب‌ و هوای کوهستانی و معتدل زیباترین طبیعت هستی را در دل خود جای‌داده؛ پایتخت طبیعت ایران آبشارهای خروشان و بی‌همتایی را دارا است که لرستان را یکی از دیدنی‌ترین نقاط کشور کرده و عزم هر گردشگری را برای حضور در استان جزم می‌کند.


آبشار آب سفید، عروس آبشارهای ایران


آبشار "آب سفید" در منطقه ذلقی الیگودرز و به فاصله حدود 50 کیلومتری از این شهر است قرار دارد که به عروس آبشارهای ایران شهرت دارد ارتفاع این آبشار حدود 65 تا 70 متر و عرض تاج آبشار در فصل پرآبی حدود هشت متر است که آب این آبشار از دل تونلی در دل یک کوه سنگی بیرون می‌آید و بسیار خنک است.

سفر به آبشارهای رویایی و شگفت انگیز/ زیباترین آبشارهای ایران در لرستان(2)

این آبشار به رود رودبار لرستان می‌پیوندد و سرانجام به دز می‌ریزد که می‌توان گفت به علت اینکه آب آن به‌صورت مخلوط با هوا براثر برخورد با سنگ‌ها به شکل حباب سفید درمی‌آید به آب سفید معروف شده است.


اهالی منطقه، آب این آبشار را یکی از بهترین و سالم‌ترین آب‌های معدنی ایران می‌نامند که از دل کوه‌های صخره‌ای بیرون آمده و سپس به یک حوضچه سرازیر می‌شود.


پوشش گیاهی و جنگل‌های اطراف آبشار، طراوت و لطافت و زیبایی خاصی به این منطقه گردشگری داده است، برای رفتن به این آبشار باید از طریق روستاهای کاکلستان و قلیان که با کوه‌های سر به فلک کشیده و درختان زیبای بلوط و گردو مناظر چشم‌نوازی پوشیده شده، عزیمت کرد.

سفر به آبشارهای رویایی و شگفت انگیز/ زیباترین آبشارهای ایران در لرستان(2)


برای رسیدن به این عروس طبیعی زیبا، در امتداد این مسیر زیارتگاه "مومد حسن" قرار دارد که در میان مردمان بختیاری از جایگاه ویژه و قابل‌احترامی برخوردار است.

آبشار سرکانه و افرینه


آبشار سرکانه در روستای گریت بخش پاپی در فاصله 50 کیلومتری شهرستان خرم‌آباد قرار دارد؛ این آبشار زیبا دارای ارتفاع 15 متر و عرض تاج 17 متر بوده و ازجمله جاذبه‌های طبیعی و گردشگری دیدنی استان لرستان که در گویش محلی به "تاف هفت‌چشمه" نیز معروف است.

سفر به آبشارهای رویایی و شگفت انگیز/ زیباترین آبشارهای ایران در لرستان(2)


آبشار افرینه در کنار روستایی به همین نام در مسیر جاده بین‌المللی خرم‌آباد به اندیمشک قرار دارد و این آبشار زیبا در فصل بهار و تابستان علاقه‌مندان و گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند.


آبشار گلهو یا کاکا رضا


آبشار گلهو در روستای کاکا رضا و در منطقه‌ای سرسبز واقع‌شده است، این آبشار در 35 کیلومتری شمال خرم‌آباد قرار دارد که همچون برخی از آبشارهای لرستان در داخل دره‌ای پوشیده از درختان زیبای بلوط و کشتزارهای صیفی و حبوبات قرار دارد.


وجود دره‌هایی پر آب، گیاهان، خزندگان و آبزیان کوچک در بالای آبشار‌ زیبایی حیرت‌انگیزی را روبروی دیدگان هر رهگذری به تصویر می‌کشد و نظرها را خیره می‌کند.

سفر به آبشارهای رویایی و شگفت انگیز/ زیباترین آبشارهای ایران در لرستان(2)

در طول مسیر، سیاه‌چادرها و رمه‌های بزرگ عشایر بر دامنه‌های پرسخاوت زاگرس دیده می‌شوند، رودخانه کاکا رضا به طول 90 کیلومتر یکی از عوامل مؤثر طبیعی در این منطقه است که از دهستان قائد رحمت در 57 کیلومتری شرق خرم‌آباد سرچشمه گرفته و با مخلوط شدن با رود کهمان، رود کشکان را تشکیل می‌دهد که در انتها به رود بزرگ کرخه متصل می‌شود.


کهمان، گلهو و کاکا رضا سه منطقه خوش آب‌وهوا در شهرستان سلسله لرستان است که از مناطق نمونه گردشگری استان به شمار می‌روند.


آبشار کول چپ


آبشار فصلی کول چپ در 75 کیلومتری محور خرم‌آباد- پل زال واقع‌شده که برای دسترسی به این آبشار حدود یک ساعت پیاده‌روی لازم است.

سفر به آبشارهای رویایی و شگفت انگیز/ زیباترین آبشارهای ایران در لرستان(2)

این آبشار زیبا بر بلندای صخره‌های مرتفع قرارگرفته که در این منطقه در سکوتی که حکم فرمااست تنها صدای گذر آب از میان صخره‌ها موسیقی دلنوازی به گوش می‌رسد.


آبشار از فراز تخت سنگی بزرگ به پایین می‌لغزد و ریزش قطرات آب در دل کوه باعث ایجاد اشکالی زیبا در دل‌سنگ‌ها شده که زیبایی قابل‌توجهی را ایجاد کرده و در اطراف این منطقه آثاری از زندگی غارنشینی مشاهده‌شده است.


آبشار چشمه گوش


آبشار چشمه گوش در نزدیکی روستایی به همین نام در بخش واشیان در شرق شهرستان پلدختر واقع‌شده است، این آبشار فصلی و پلکانی است که زیبایی خاصی را به منطقه بخشیده است.

سفر به آبشارهای رویایی و شگفت انگیز/ زیباترین آبشارهای ایران در لرستان(2)


صخره‌هایی پلکانی و خروش آب در دل این صخره‌ها چیره‌دستی نقاش طبیعت را به رخمان می‌کشند و شگفتی خلقت را به یادمان می‌آورد.


گزارش از فاطمه بیرانوند

عکس از کامین دولتشاه

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار