گزارش دیده بان ایران از ورود فرزندان مقامات به سیاست :
آقا زاده های امروز سیاست ورزان به روز شده ای هستند که دیگر مانند پدرشان پیراهن روی شلوار نمی اندازند و محاسن شان را بلند نمی کنند. آنها این روزها کت و شلوار می پوشند با همراهی چهره های شاخص و ورزشکار (سلبریتی ) گام در عرصه سیاست می نهند. پدرها در حال بازنشستگی هستند و حالا فرزندان خود را برای حضور در عرصه های مدیریتی آماده می‌کنند و امیدوارند اعتبار پدر برایشان رای ساز شود
کد خبر: ۳۹۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۹ 27 March 2017

دیده بان ایران - سعید سیف: دیگر از زمانی که با محافظ به مدرسه می رفتند گذشته است حتی آن زمانی که فقط از سیاست ماشین های پلاک دولتی را می دیدند و در میان جمع همکلاسی های خود به سفارش بزرگ ترهایشان نام "پدر "را نمی بردند. حالا «آقا زاده ها » می خواهند از زیر سایه پدر بیرون بیایند.گوش هایشان با این جمله آشناست که " ها تو پسر حاج آقا .... هستی! " و بارها این ضرب المثل  را شنیده اند که "گیرم پدر تو بود فاضل، از فضل پدر تو را چه حاصل"اکراه داشتند و برایشان سخت بود که زیر نام پدر باقی بمانند و فقط هنرشان این باشد که پسر آن شخصیت ها هستند؛ آقا زاده خطاب شوند و به نام پدرو به خاطر پدر بر صدر مجلس بنشینند. آنها که سیاست را تنها در خلوت خانه ها شنیده بودن دو از آن گریزان بودند به تحصیل و تجارت مشغول شدند. دانشگاه رفتند، تجارت کردند و به خارج از ایران گام نهادند اما بازهم فایده نداشت "سایه پدر سنگینی می کرد" تا اینکه تصمیم گرفتند وارد سیاست شوند. آقازاده های آفتاب و مهتاب ندیده، به روز شده سیاست ورزان دهه 60 هستند.

سیاست ورزان به روز شده دهه 60

 آقا زاده های امروز سیاست ورزان به روز شده ای هستند که دیگر مانند پدرشان پیراهن روی شلوار نمی اندازند و محاسن شان را بلند نمی کنند. آنها این روزها کت و شلوار می پوشند با همراهی چهره های شاخص و ورزشکار (سلبریتی ) گام در عرصه سیاست می نهند.  پدرها در حال بازنشستگی هستند و حالا فرزندان خود را برای حضور در عرصه های مدیریتی آماده می‌کنند و امیدوارند اعتبار پدر برایشان رای ساز شود. این روزها آقازاده ها حسابی سرشان شلوغ است!

 

شروع فعالیت سیاسی آقازاده ها از کجا بود؟!

 

در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی برخی فرزندان مسئولین یا به اصطلاح «آقازاده‌ها» در انتخابات توانستند پیروز شوند و حالا همین تجربه موفق برای باقی آقازاده ها انگیزه ایجاد کرده تا با حضور در انتخابات شورای شهر تهران بتوانند از عنوان آقازادگی به وکیل و نماینده شهر ارتقا پیدا کنند. فاطمه حسینی دختر صفدرحسینی توانست در لیست تهران حضور پیدا کرده و از این طریق راهی مجلس شود. از شهرستان لامرد نیز سیدمحسن علوی فرزند وزیر اطلاعات (سیدمحمود علوی) توانست رقبای خود را شکست دهد و به بهارستان برسد. سیده فاطمه ذوالقدر نیز که پدرش سالها نماینده مجلس بوده، توانست نمایندگی مردم تهران را به دست آورد. حالا آقازاده ها این روزها بجای استفاده از تعطیلات عید و عیددیدنی؛ راهی فرمانداری تهران و دیگر شهرها می شوند تا برای حضور در انتخابات شورای شهر ثبت نام کنند.

 

آقا زاده ها در دو جناح با هم رقابت می کنند

 

اینکه کسی فکر کند آقا زاده های سیاسی فقط در یک جناح جمع شده اند کاملا در اشتباه است. دیگر آقا زاده ها از حضور در سیاست ابائی ندارند در دو جناح مقابل هم قرار گرفته اند تا مانند پدرانشان رقابت کنند. باید دید حاصل رقابت فرزندان چه خواهد شد. زمانی فقط فرزندان مطهری، بهشتی و مفتح سیاست ورزی را تجربه کرده بودند اما حالا آقازاده های به روز شده متولد دهه 50 و 60  می خواهند شانس خود را امتحان کنند.

فرزندان مقاماتی که در انتخابات ثبت نام کرده اند 

نام کاندیدای ثبت نام کننده گرایش سیاسی  فرزند کدام سیاست مدار 
میثم مظفر اصول گراپسر حسین مظفر (وزیر آموزش و وپرورش دولت خاتمی)  داماد مهدی کوچک زاده 
فاطمه صالحی دختر سرلشگر عطالله صالحی (فرمانده ارتش) خواهر زاده محمد شریعتمداری معاون اجرایی حسن روحانی 
فاطمه قاسمی اصول گرا دختر رستم قاسمی وزیر نفت احمدی نژاد 
مهدی مازنی 

 

اصلاح طلب

پسر حجت السلام احمد مازنی نماینده مجلس 
سید علی اصغر موسوی لاری اصلاح طلبپسر حجت السلام عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور خاتمی 
علی سلطانی فر 

 

اصلاح طلب

پسر مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان دولت یازدهم 
مهدی خورشیدی

 

پسر احمد خورشیدی و داماد محمود احمدی نژاد 
محسن هاشمی رفسنجانی فرزند مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) 
   

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار