نوروز امسال با ابتکار جمعی از فعالان اجتماعی و فرهنگی شهرستان بدره نخستین جشن اهدای کتاب در محل کتابخانه عمومی شهرستان بدره برگزار شد.
کد خبر: ۳۹۹۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۸ 27 March 2017
نوروز امسال با ابتکار جمعی از فعالان اجتماعی و فرهنگی شهرستان بدره نخستین جشن اهدای کتاب در محل کتابخانه عمومی شهرستان بدره برگزار شد.
به گزارش تابناک ایلام؛دراین مراسم نمادین که برای احیای فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در جامعه تدارک دیده شد،علی گلمرادی نماینده ماهشهر ،امیدیه و هندیجان (که اصالتا اهل بدره است ) ،فرماندار شهرستان بدره،دکتر غلامحسین کریمی دوستان استاد دانشکده ادبیات دانشگاه تهران  و جمعی از علاقمندان حضور داشتند.
نماینده شهرستان های ماهشهر،امیدیه و هندیجان درمجلس شورای اسلامی  در  این بارهبه خبرنگار ماگفت : واقعیت این است که قسمت اعظمی ازمشکلات کشور همچون اشتغال ،تولید و آسیب های اجتماعی ناشی از ضعف دانایی درجامعه است که بایدباترویج کتاب خوانی با آن مبارزه کرد.
وی افزود :رمز و راز موفقیت همه جوامع بشری  در عصر حاضر دانایی محوری است که اساس آن برمطالعه استوار است و اگر قرار است که مشکلات کشور حل شوندباید حتمااولویت خاصی را در مبحث مطالعه داشته باشیم.
گلمرادی کمرنگ شدن اهمیت مطالعه در کشور را چشمگیر دانست و گفت :همانطور که در پیام های سالیانه مقام معظم رهبری شاهد هستیم اولویت مهم در کشور و نزد مردم مسایل اقتصادی است و این امر نشان دهنده درگیری مردم با این مساله است ونگاه به کتاب و کتاب خوانی کمرنگ شده است .
وی در پایان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با موضوع گسترش فرهنگ کتابخوانی گفت : دولت و مجلس مصمم هستند تا هزینه های مناسبی در این بخش پیش بینی و عملیاتی گرددو هر هزینه ای در این حوزه ،در واقع سرمایه گذاری است که می تواند هزینه هایی که بابت آسیب های اجتماعی به جامعه وارد می گردد را کاهش دهدو ما در مجلس این آمادگی را داریم که لوایح تهیه شده از سوی دولت که در جهت پیشرفت و شکوفایی کشور هستند را مورد حمایت و پشتیبانی قراردهیم .
فرماندار بدره نیز درحاشیه این مراسم به خبرنگار تابناک ایلام گفت :این حرکت فرهنگی و اجتماعی که با هدف ترویج فرهنگ مطالعه صورت گرفته است مورد حمایت قرار خواهد گرفت .
سیروس مراد حاصلی افزود :با توجه به شروع  احداث ساختمان جدید کتابخانه عمومی بدره انتظار می رود شرایط بهتری برای مطالعه علاقمندان به کتاب در شهرستان فراهم گردد.
وی افزود: اقبال عمومی به سمت مطالعه دیجیتال و استفاده از فضای مجازی رغبت به مطالعه کتاب را نزد جوانان ونوجوانان کاهش داده است و این امر نیازمند پویش جدی و مستمری است که این روند بهبود یابد.
مرادحاصلی ثبات و پایداری مطالب در مطالعه کتاب های مکتوب و مستند بودن آنها را مهم خواند و اضافه نمود:قسمت اعظمی از مطالب فضای مجازی بدلیل متنوع بودن و فراوانی آنها ماندگاری و پایداری لازم وتغییر رفتار ها در ذهن را ایجاد نمی کنند و بخش عمده ای از آنها نیز قابل استناد نبوده و بدلیل ناشناخته بودن و غیر مستند بودنشان قبال اعتماد نیستند.
این جشن که سر آغاز پویشی جدی برای بهارکتابخوانی در اهالی شهرستان بدره بود همزمان با بهار طبیعت و حضور مهمانان و همشهریان ساکن در سایر شهر های کشور ،برگزار شد تا نقطه حرکتی برای ترغیب همشهریان به فرهنگ فراموش شده مطالعه در کشور مان گردد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار