مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، سمپوزيوم ساخت سرديس شهدا را اقدام ارزنده شهرداري بافق در حوزه فرهنگي دانست.
کد خبر: ۳۹۹۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷ 27 March 2017
 به گزارش تابناک یزد،فاطمه دانش یزدی در بازدید از پارک آبشار بافق از عملکرد ارزنده و مثبت شهردار بافق قدردانی کرد و اظهار داشت: پارک آبشار دارای جاذبه‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوب طبیعی است و در کنار این همه زیبایی طبیعت، افتتاح نمایشگاه منحصر به‌فرد و بی‌نظیر که به معرفی هویت اسلامی و دینی پرداخته، کاری بسیار ارزنده و شایسته است.

وی همچنین برگزاری سمپوزیوم ساخت سردیس شهدا را جزو عملکرد و فعالیت‌های نیک شهردار بافق عنوان کرد و یادآور شد: این سمپوزیوم نمادی از ارزش‌های دفاع مقدس و یادآور رشادت‌های دلاورمردان این دیار است.

دانش یزدی تصریح کرد: سمپوزیوم ساخت سردیس شهدا از اول فرودین ماه آغاز شده و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد افزود: سردیس‌ها پس از ساخت به عنوان المان شهری در میادین شهر نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه جامعه امروز مدیون خون شهدا و ایثارگری آنان است، خاطرنشان کرد: در این سمپوزیوم سردیس نخستین امام جمعه شهرستان بافق و یکی از مورخین بنام یزد که کمتر بافقی و یزدی و حتی ایرانی از آن یادی کرده است، ساخته می‌شود.

دانش یزدی همچنین با بیان اینکه محمد مستوفی بافقی یکی از مورخان و تاریخ‌دانان در دوران صفوی است، عنوان کرد: وی سه جلد کتاب نفیس را از خود برای آیندگان به یادگار گذاشته است.

این مسؤول از گردشگران و افرادی که قصد عزیمت به بافق را دارند خواست تا در کنار بازدید از کمپ‌های شهرستان از نمایشگاه‌های پارک آبشار و سمپوزیوم سردیس شهدا نیز بازدید کنند.

دانش یزدی ابراز امیدواری کرد: روزی شاهد بازگشایی نمایشگاهی از سردیس مفاخر و شهدا در این شهرستان باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار