'فرانسوا اولاند' رئیس جمهوری فرانسه که در آخرین سفر آسیایی دوره پنج ساله خود به سر می برد، خواستار افزایش تعاملات اروپا با کشورهای آسیایی شد.
کد خبر: ۳۹۹۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 27 March 2017
به گزارش تابناک : رئیس جمهوری فرانسه که در نخستین مرحله از سفر خود به جنوب شرق آسیا درسنگاپور به سر می برد با تاکید بر ضرورت تقویت تعاملات تجاری، فرهنگی و سیاسی با اسیا، گفت که آسیا و اروپا اشتراکات زیادی با یکدیگر دارند که باید از آنها دفاع کنند و آنها را ارتقاء دهند. 
به نوشته روز دوشنبه تارنمای شبکه خبر آسیا وابسته به سنگاپور، وی در یک خطاب آشکار به آمریکا در دوران ریاست جمهوری 'دونالد ترامپ'، گفت: از آنجایی که درون گرایی، منزوی گرایی و مورد سئوال قرار دادن نهادهای بین المللی در حال افزایش است، این قبیل اقدامات در تقویت روابط بین اروپا و آسیا از اهمیت خاصی برخوردار است. 
'فرانسوا اولاند' با تاکید بر باور یکسان فرانسه و آسیا در مورد مفاهیم استقلال و امنیت، تصریح کرد که همکاری های نظامی بین سنگاپور و فرانسه از قبیل آموزش خلبان های جنگی سنگاپور در فرانسه و همکاری مشترک در مورد امنیت سایبری وجود دارد. 
وی پس از سنگاپور روز سه شنبه عازم مالزی می شود، تا در دیدار با مقامات مالزیایی موضوعات مختلفی از جمله مباحث نظامی، تجاری و سرمایه گذاری را مورد بحث و گفت وگو قرار دهد. 
این نخستین سفر یک رئیس جمهوری فرانسه به مالزی در 14 سال گذشته است که با هدف تقویت روابط دوجانبه انجام می شود.
ارزش روابط دوجانبه مالزی و فرانسه سال گذشته میلادی 17 میلیارد و 600 میلیون رینگیت (حدود چهار میلیارد دلار) گزارش شده و مالزی به عنوان پنجمین شریک تجاری فرانسه در منطقه جنوب شرق آسیا است. 
وی پس از مالزی نیز روز چهارشنبه آخرین مرحله سفر منطقه ای خود را در اندونزی به پایان می رساند تا نخستین رئیس جمهوری فرانسه باشد که از سال 1986 تاکنون به این کشور سفر کرده است. 
رئیس جمهوری فرانسه را در این سفر یک هیات 170 نفره از جمله چهار عضو کابینه این کشور شامل وزرای دفاع، فرهنگ، صنعت و توسعه همراهی می کنند. 



منبع : ایرنا
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار