توضیحات رئیس پلیس راه استان در خصوص علل تصادف زنجیره ای در مسیر مشهد-نیشابور
رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: عدم رعایت فاصله طولی و عدم توجه به جلوی علت اصلی تصادف زنجیره ای در مسیر مشهد- نیشابور می باشد.
کد خبر: ۳۹۹۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ 27 March 2017
به گزارش تابناک رضوی،سرهنگ هادی امیدوار افزود : طبق بررسی های انجام شده علت اصلی تصادف از لحاظ فنی عدم رعایت فاصله طولی و عدم توجه به جلو توسط رانندگان می باشد.
وی گفت : یکی دیگر از عوامل دخیل در وقوع این حادثه کم کردن سرعت و توقف خودروهای در حرکت در مسیر مشهد به باغچه برای گرفتن عکس و مشاهده تصادف بین چند دستگاه خودرو در مسیر مخالف و در قسمت خروجی عوارضی در محور ملک آباد به مشهد بود. 
 همین کاهش سرعت و توقف موجب به هم خوردن فاصله طولی و متعاقب آن برخورد خودروها با یکدیگر شده بود.
امیدوار خاطر نشان کرد : حدود هفت کیلومتر از مسیر 37 کیلومتری این آزادراه در هنگام وقوع حادثه مه گرفته بود لذا اطلاع رسانی های لازم توسط گشتی ها و نیروهای پلیس در این مسیر ، در گیتهای عوارضی در 2 مسیر آزادراه و همچنین از طریق تابلوهای پیام رسان به رانندگان انجام شده بود.
وی افزود : همچنین قبل از وقوع تصادف تعداد6مشهد تیم گشتی در آزادراه مشغول گشت زنی بودند و این درحالیست که طبق استاندارد در هر 50 کیلومتر مسیر آزادراهی یک تیم گشتی مورد نیاز است.
رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: حضور عوامل پلیس راه در طول مسیر معمول ومتناسب با شرایط جوی بود و علیرغم وجود مه گرفتگی و محدودیت دید در بخشی از آزادراه شهید شوشتری امکان مسدود کردن جاده به دلیل حجم بالای ترافیک وجود نداشت و البته دید افقی نیز در حدی نبود که جاده مسدود شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار