معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از استقبال بسیار خوب مسافرین و گردشگران نوروزی از نمایشگاههای صنایع دستی استان کرمانشاه خبرداد.
کد خبر: ۳۹۹۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 27 March 2017

به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، پروانه حیدری در این باره اظهارکرد: تاکنون نمایشگاه‌های صنایع دستی دایر شده در کنار جاذبه های گردشگری استان توانسته ا‌ند گردشگران زیادی را به خود جذب کند.

وی ادامه داد: در کنار این نمایشگاه‌ها سیاه چادرهای عشایری برپاشده که نمادی از هویت و فرهنگ ساده زیستی مردم عشایر نشین است، در این سیاه چادرها نان؛ آش و غذاهای محلی به صورت زنده پخت و عرضه می شود که همین امر باعث جذابیتی خاص برای بازدید کنندگان شده است. 

حیدری افزود: در بین نمایشگاه‌های صنایع دستی دایر شده در سطح استان نمایشگاه‌های تاقبستان و بیستون بیشترین میزان استقبال را داشته و توانسته اند بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود جذب کنند.

این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: صنایع دستی کرمانشاه علاوه بر اینکه منطبق بااستانداردهای جهانی است هزینه کردن در این زمینه موجب کمک به اشتغال بومی و ترغیب هنرمندان و صنعتگران برای تولیدات بیشتر صنایع دستی می باشد. 

حیدری خاطرنشان کرد: خرید صنایع دستی نشانه عشق و علاقه مردم این دیار به تولیدات محلی و صنایع دست ساز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار