کد خبر: ۳۹۹۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹ 27 March 2017
بخشدار و رئیس هیات اجرایی انتخابات بخش مرکزی شهرستان خاش سیستان و بلوچستان گفت: شمار داوطلبان ثبت نام کننده برای نامزدی انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی روستا در این بخش به هزار و 223 نفر رسیده است.

مجتبی شجاعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هزار و 223 نفر داوطلب نامزدی پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی روستا برای رسیدن به 191 کرسی شورا با یکدیگر به رقابت می پردازند که از این تعداد 347نفر زن هستند.
وی با بیان اینکه 809 نفر در دوره قبل انتخابات شورای اسلامی روستا در بخش مرکزی خاش ثبت نام کرده بودند افزود: به طور متوسط برای هر کرسی شورا حدود 6 و نیم نفر در این دوره ثبت نام کردند.
وی خاطر نشان کرد: از مجموع 191 شورا سه شورا پنج نفره و 188 شورا سه نفره هستند و در پایان رقابتهای انتخاباتی 609 نفر به عنوان شوراهای روستایی بخش مرکزی خاش انتخاب می شوند.
وی ادامه داد: بیشترین آمار ثبت نامی در بخش مرکزی خاش مربوط به روستاهای اسماعیل آباد و گونیچ با ثبت نام 15 و 13 نفر بوده است.
بخشدار و رئیس هیات اجرایی انتخابات بخش مرکزی شهرستان خاش گفت: برای نخستین بار در تاریخ انتخابات سیستان و بلوچستان تمامی 10 داوطلب نامزدی انتخابات شورای اسلامی در روستای افضل آباد این بخش بصورت 100 درصد زن هستند. 
شجاعی اظهار داشت: در بین نامزدهای انتخابات شورای روستا استاد دانشگاه، فرهنگی و غیره دیده می شوند و برجستگی این دوره از انتخابات حضور جوانان، بانوان و نیروهای تحصیلکرده روستایی است.
وی تصریح کرد: روستاهای بالای هزار و 500 نفر جمعیت شامل اسماعیل آباد بزرگ، اکبرآباد و ناصری هستند که در این بین اسماعیل آباد چهار هزار و 868 نفر جمعیت دارد.
وی بیان کرد: بخشداری مرکزی خاش در مبحث تکریم ارباب رجوع و نیز ثبت به موقع اطلاعات داوطلبان نامزدهای انتخابات شورای روستایی عملکرد بسیار خوبی داشته است.
به گزارش ایرنا انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه 1396 برگزار می شود.
شهرستان 173 هزار نفری خاش از 2 شهر خاش و نوک آباد، سه بخش نوک آباد، مرکزی و ایرندگان و 11 دهستان تشکیل شده و در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در مسیر جاده ترانزیتی چابهار - زاهدان - میلک واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
كاش يه بند اضافه كنن زير فرم ثبت نام شوراي شهر كه اگر هر کسی راي نياره شش ماه خدمات اجتماعي رايگان انجام بده تا اين همه ميل به خدمت به جامعه شون هدر نره و بتونن خدمت کنن!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار