با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، هشتمین جلسه ی ستاد انتخابات خراسان رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۳۹۹۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸ 27 March 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید جواد حسینی در این جلسه اظهار داشت: مشارکت حداکثری در انتخابات یکی از راهبردهای اساسی نظام است.
وی افزود: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری، دخالت نکردن عوامل اجرایی در حمایت از جریان یا جریانات خاص در انتخابات و مبنای عمل قرار دادن قانون، به عنوان یک اصل در حرکت دست اندرکاران این حوزه دنبال می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان این که در شرایط فعلی ثبت نام از داوطلبان شورا های اسلامی شهر و روستا بدون گواهی عدم سوء پیشینه انجام می شود؛ گفت: ملاک عمل خود اظهاری داوطلب است و  تعهدی بر همین مبنا گرفته می شود که تا پایان مهلت ثبت نام گواهی خود را تحویل دهند.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی از عموم افراد علاقمند و واجد شرایط برای داوطلبی شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان، دعوت به عمل آورد.
حسینی خاطر نشان کرد: مسئولان برگزاری انتخابات و هیات های اجرایی شوراهای اسلامی شهر و روستا در 28 شهرستان و 70 بخش استان مستقر شده اند.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با بیان اینکه کار ثبت نام از نامزدها تا ششم فروردین ماه سال 96 ادامه می یابد و زمان آن قابل تمدید نیست؛ گفت: بیش از 75 هزار نفر در سطح استان مسئولیت برگزاری ثبت نام از داوطلبان و انتخابات را برعهده دارند.
وی به عملکرد موفق شوراها در چهار دوره ی گذشته اشاره کرد و گفت: به منظور حضور موثر نخبگان و افراد توانمند در شوراهای شهر و روستا؛ گفتمان و فضای غالب جامعه باید به موضوع انتخابات تبدیل شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: تمامی امکانات موجود در ستاد انتخابات استان بسیج شود که تا آخرین لحظه، موضوع نام نویسی از داوطلبان دنبال شود.
حسینی گفت: در این راستا باید از ظرفیت دستگاه های اجرایی برای دعوت افراد دارای صلاحیت برای مشارکت در این موضوع مهم و داوطلبی در شوراهای شهری و روستایی استفاده کرد.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با بیان این که ثبت نام داوطلبان در حوزه های شهری و روستایی استان از مرز 9 هزار نفر عبور کرد؛ افزود: تعداد کرسی های شهری 397 و روستایی هشت هزار و 303 کرسی خواهد بود.
وی گفت: تاکنون و در خراسان رضوی 374 زن، شامل  148 نفر در شوراهای شهری و 226 نفر در شوراهای روستاهایی داوطلب نمایندگی شده اند.  
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: از حیث تحصیلات نیز از مجموع نام نویسی ها، تاکنون 54 نفر دارای مدرک دکترا، 449 نفر فوق لیسانس و 46 نفر دارای تحصیلات حوزوی ثبت نام کرده اند.
 
برچسب ها: انتخابات ، حسینی ، شورا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار