کد خبر: ۳۹۹۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸ 27 March 2017
معاون پارلمانی و امور استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گروهی مامور بررسی و اصلاح قانون بیمه خبرنگاران شده اند تا این مشکل مهم حوزه رسانه حل شود.

به گزارش ایرنا، سید هادی حسینی دوشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر بندرعباس که با همراهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و معاونان این اداره کل انجام شد، اظهار داشت: با اصلاح این قانون، خبرنگاران با مشکل های کمتری در این حوزه روبه رو خواهند شد.

وی ادامه داد: گروهی افراد غیر خبرنگار وارد این عرصه شدند که باید این مساله مورد بررسی قرار گیرد و امور مربوطه قانونمند شود.

وی اضافه کرد: قانون دارای حد و ظرفیتی است که حدود وظایف، تکالیف و حقوق را به روشنی بیان می کند و زمینه ساز مطالبه گری همراه با آگاهی مردم می شود.

حسینی با اشاره به مشکل های معیشتی خبرنگاران اظهار داشت: گاهی به همین دلیل و شرایط خاص کار خبری خبرنگار توان مقاومت در برابر پیشنهادهای وسوسه انگیز و کلان را از دست می دهد.

معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: نیاز به اصلاح قانون و کار خبری با توجه به این مساله وجود دارد و این از جمله برنامه های در دست پیگیری است.

وی دربخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: کار و فعالیت خبری باید با ایجاد ساز و کارهایی مناسب و بکارگیری نیروی های خلاق به سمت سودآور شدن حرکت کند.

حسینی ابراز داشت: ایجاد و بکارگیری خلاقیت ها و نوآوری ها و بهره گیری از ظرفیت های موجود مانند فضای مجازی می تواند در این مسیر بسیار راهگشا باشد.

وی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهار داشت: قبل از هر اقدامی باید فرهنگ کار اصلاح شود تا خانواده ها به تعداد فرزندانشان بیکار نداشته باشند.

معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: رسانه ها می توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند ضمن اینکه از هفته آینده نشست های دوره ای وزیر با معاونان برگزار می شود و اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در راس امور قرار دارد.

حسینی ابراز داشت: همه فعالیت های بخش های مختلف وزارت خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بر مبنای قرآن باشد.

خلیل تنیده رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی هرمزگان هم در این دیدار گزارشی از فعالیت های این رسانه با بیش از 82 سال سابقه خبری در بخش های مختلف تشریح کرد و یاد آور شد: اخبار لحظه به لحظه ایرنا از طریق سایت های سراسری و استانی وشبکه اجتماعی بویژه تلگرام موجب استقبال بیش از پیش مخاطبان شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار