استاندار لرستان آمار بیکاری حال حاضر لرستان را 87 هزار نفر عنوان کرد و گفت: سالانه 10 تا 11 هزار نفر به این آمار اضافه می شود.
کد خبر: ۳۹۹۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳ 28 March 2017
هوشنگ بازوند استاندار لرستان در جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و حمایت قضایی لرستان با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» اظهار داشت: رونق تولید بدون سرمایه‌گذاری امکانپذیر نیست، سرمایه‌گذاری ارزش است و ایجاد اشتغال و تولید در گرو انجام سرمایه‌گذاری است.


وی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم تولید و اشتغال را سرلوحه‌ کارمان قرار دهیم، افزود: اگر نتوانیم موانع موجود بر سر راه سرمایه‌گذاری را برطرف نماییم، نمی‌توانیم به تولید برسیم.


هدفگذاری شش هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سال ۹۶


استاندار لرستان با اشاره به هدفگذاری شش هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سال 96 برای استان لرستان اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با تعیین راهبردی مناسب در راستای تحقق واقعی این شعار در استان لرستان گام برداریم.


بازوند با تاکید بر این نکته که بدنه‌ تصمیم‌گیر استان در این حوزه همین افراد هستند که در جلسه حضور دارند، گفت: از ابتکار اتاق لرستان در برگزاری این جلسه‌ مشترک تشکر می‌کنم.


وی، گریزی به وضعیت اشتغال استان زد و تصریح کرد: علیرغم همه‌ تلاش‌های صورت گرفته و آمارهای مثبت اشتغال ایجاد شده در لرستان و سرمایه‌گذاری 5 هزار میلیاردتومانی در سال گذشته، هنوز مشکل بیکاری وجود دارد.


استاندار لرستان بیان داشت: متاسفانه استان لرستان وضعیت اقتصادی مناسب و مطلوبی نداشت و ما با لشگر 113 هزار نفری بیکاران مواجه بوده‌ایم.


استاندار لرستان با تاکید بر اینکه بیکاری با حرف برطرف نمی‌شود عنوان داشت: برای ایجاد یک شغل، حدودا 200 تا 250 میلیون تومان سرمایه نیاز است و سالانه 10 تا 11 هزار نفر به لشگر بیکاران افزوده می‌شود.


۸۷ هزار بیکار در لرستان وجود دارد


بازوند آمار بیکاری حال حاضر لرستان را 87 هزار نفر عنوان کرد و گفت: برای برطرف کردن مشکل بیکاری این افراد نیازمند سرمایه‌گذاری 20 هزار میلیاردتومانی هستیم و چنانچه این رقم تامین نشود مشکل بیکاری همچنان وجود دارد؛ این در حالی است که مرتب به این آمار افزوده می‌شود.


وی، در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه رونق تولید بدون سرمایه‌گذاری امکانپذیر نیست، بیان داشت: سرمایه‌گذاری ارزش است و ایجاد اشتغال و تولید در گرو انجام سرمایه‌گذاری است.


استاندار لرستان با تاکید بر اینکه باید بتوانیم تولید و اشتغال را سرلوحه‌ کارمان قرار دهیم، افزود: اگر نتوانیم موانع موجود بر سر راه سرمایه‌گذاری را برطرف کنیم، نمی‌توانیم به تولید برسیم.


بازوند با اشاره به هدفگذاری شش هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سال 96 برای استان لرستان اظهار داشت: سرمایه‌گذاری جریان سیالی است که اگر موانع سر راهش را برطرف نکنیم مسیرش را عوض می‌کند و به جای دیگری منتقل می‌شود.


وی افزود: از ابتدای پذیرش مسئولیت همواره گفته‌ایم که اولویت اصلی‌مان مسائل اقتصادی است و تاکید داریم که اقتصاد باید مردمی و در اختیار بخش خصوصی باشد.


تنها 15 درصد سپرده بانک ها برای سرمایه گذاری اختصاص پیدا می کند


استاندار لرستان با اشاره به این نکته که اگر در اقتصاد مقاومتی مردم پای کار نیایند، اتفاق مثبتی رخ نخواهد داد، بیان داشت: همان طور که مقام معظم رهبری هم فرمودند، اقتصاد مقاومتی باید تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود.


بازوند به فرصت‌سوزی‌های صورت گرفته در بخش اقتصاد استان اشاره و تصریح کرد: برای داشتن یک اقتصاد قدرتمند نیازمند ابزارهایی هستیم که یکی از اصلی‌ترین‌هایشان مدیریت است و در این زمینه وجود مدیران قوی، پُرکار و ریسک‌پذیر باعث پیشگیری از تداوم فرصت‌سوزی‌ها می‌شود.


وی، در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات مربوط به سیستم بانکی گفت: در حال حاضر 40 درصد سپرده‌های مردم در اختیار بانک‌هاست که رقمی بالغ بر 3500 میلیاردتومان می‌شود و از این مبلغ تنها 15 درصد به امر سرمایه‌گذاری و تولید اختصاص پیدا کرده است.


بازوند از پدیده‌ی قاچاق به عنوان وزنه و قفل سنگینی یاد کرد که به پای اقتصاد کشور بسته شده و افزود: کلید حل این مشکل، بستن مرزها نیست، بالا بردن کیفیت است.


استاندار لرستان از فعالیت کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری لرستان هم تقدیر کرد و اظهار داشت: انصافا این کمیته همواره پای کار بوده و با برگزاری منظم جلسات و پیش کشیدن بحث‌های تخصصی و کارشناسی به دنبال حل مشکلات تولید و سرمایه‌گذاری استان بوده و هستند.


منبع: موج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار