بدون اطلاع و اخطار مکتوب قبلی روی داد؛
دهیار روستای خین چماقی مشهد گفت: بامداد روز ششم فروردین ماه جاری تعدادی از نیروهای جهاد کشاورزی و آستانقدس به همراه نیروهای انتظامی با لودرها و خودروهای سنگین به این روستا آمده و بدون هرگونه اطلاع و اخطار قبلی مکتوب اقدام به تخریب دیواره تعدادی از باغ‌ها و زمین های زراعی و منازل نمودند درحالیکه حتی هیچ مجوز تخریبی نیز به ما نشان ندادند!
کد خبر: ۳۹۹۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷ 28 March 2017
محسن زارعی با بیان این مطلب به خبرنگار تابناک خراسان رضوی افزود: تخریب باغ ها و خانه ها بدون دادن اخطار قبلی به اهالی در حالی صورت گرفت که تعدادی از اهالی با مهاجمان که تعدادی از آنها گویا از نیروهای جهاد و آستان قدس بودند و بارها آنها را در این منطقه دیده ایم درگیر شده و در نهایت نیز 5 نفر از اهالی روستا که خواستار عدم تخریب منزل دختر یکی از شهدا در این منطقه شدند، مجروح و بازداشت شدند.
 
تخریب زمین‌های کشاورزی و منازل 12 ساله در حاشیه شهر مشهد / 5 نفر مجروح و بازداشت شدند / زمین‌های این روستا متعلق به آستان قدس رضوی بوده و از سال 1342 به کشاورزان واگذار شده است 
 
دهیار روستای خین چماقی که در توس 97 و حاشیه کال زرکش مشهد واقع شده است افزود: به عنوان دهیار روستا خواستار ارامش فضا و جلوگیری از تشنج و درگیری بودیم و لذا خواستیم تا اگر مجوزی برای تخریب دارند به ما نشان بدهند که متاسفانه هیچ مجوزی به ما نشان داده نشد ضمن اینکه قبلا هم هیچ اخطار مکتوبی به اهالی داده نشده است.
 
وی یادآوری کرد: سال 1342 این زمین ها به کشاورزان با اجاره 99 ساله واگذار شده و اجاره خط دارند و در اصل زمین ها مال آستان قدس رضوی است که در اجاره 30 نفر اهالی این روستا می شود و اصلا اراضی ملی محسوب نمی شده که بخواهند به عنوان اراضی ملی با مردم اینگونه برخورد کنند.
 
وی ادامه داد: برگه های اجاره خط برای این زمین ها هم اکنون در اختیار اهالی است و کاربری آن کشاورزی بوده که برخی باغی شده و البته به صورت کشت دیم اکثر  اهالی کشاورزی می‌کنند و برخی از این درختها و دیوارها و باغ ها حدود 12 سال سابقه و قدمت دارد و تعدادی از اهالی در این منازل زندگی می کنند.
 
یکی از اهالی این روستا هم به خبرنگار تابناک رضوی گفت: این اقدام در صبح اول وقت یک روز عید و بهار بدون اطلاع و اخطار قبلی مشخص در این باره باعث تجمع اهالی و اعتراض آنها شد که ای کاش اگر واقعا تخلفی بوده قبلا اطلاع و اخطار مکتوب داده و در جریان بودیم تا نیازی به اعمال زور و ایجاد درگیری نبود.
 
وی افزود: حضور خانمهای روستا تا حدی باعث کم شدن ضرب و جرح و درگیری ها شد اما به هیچ عنوان حتی اجازه تصویربرداری و عکس و فیلم گرفتن حتی با موبایل به ما ندادند درحالیکه واقعا چه منعی وجود دارد وقتی اقدام قانونی و مجوزدار درحال انجام است.
 
وی ادامه داد: حتی عوامل اداره برق از این موضوع تخریب، بی‌خبر بودند و با خبر ما به اینجا برای قطعی برق قرار شد به  روستا بیایند.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
سلام به خاطر امنیت از گفتن اسم خوداری می کنم در مورخه 1396/1/4درمجتمع شادانپور که تعدادی باغ به قطعات مختلف آماده نموده اند ار طریق اداره امور اراضی مشهد به درب باغها نصب نموده بودند که مدت 72 ساعت به اداره جهاد کشاورزی مشهد مراجعه نمایند قبل از اتمام زمان تعیین شده گروهی به نام شورائ حفظ حقوق بیت المال درمورخه1396/1/6قبل از طلوع آفتاب شروع به تخریب باغات جندین ساله نمودند زمینهای که اسناد وماکیت شخصی دارند واقعا از شما مسئولین محترم می خواهم سوالی نمایم واقعا حمایت از کشاورز وروستایی که بازحمت کار وتلاش می کند همین است که رودلر بفرستند وهمه را تخریب کنند وزیبایی منطقه رااز بین ببرند وبه اهالی توهین وبازداشت نمایند واقعا درست است با تقدیم احترام به روح پرفتوح امام خمینی وتمامی شهیدان
احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
سلام متاسفانه زمینهای کشاورزی اطراف مشهد توسط افراد سود جو و زمین خوار تبدیل به باغ ویلا شده و در چند سال آینده غلاوه بر نداشتن هیچگونه زمین زراعی جهت تامین محصولات کشاورزی شهر مشهد به صورت سرسام آوری گسترش پیدا خواهد نمود اینجانب به عنوان یک شهروند مشهدی از اقدام شورای حفظ حقوق بیت المال از اقدامات ایشان تشکر می نمایم . همشهریان عزیز بخاطر داشته باشند از ثمرات خوب اقدامات شورای حفظ حقوق بیت المال رفع تصرفات زمینخواران در ارتفاعات جنوبی مشهد که به عنوان تنفس گاه مشهد محسوب می شود بوده و بحمدا... اکنون با درختکاری که توسط شهرداری شده و رو به افزایش است محیطی مفرح برای همه خواهد شد
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
باشه برخورد قاطع با کی ؟؟؟
با مسئولین یا مردم کشاورز زحمت کش؟؟
بروید استعلام بگیرید که با کدام مجوز باعث تخریب شدند؟
داخل بافت روستا رو تخریب می کنند و به هیچ کسی جواب گو نیستند اگر کسی هم پیگیری می کند به هیچ جوابی نمی رسد !!!
داخل روستا خونه درست میکنی چون که حاشیه نشین شهر ها نشیم و مشکلات دیگه ای به وجد نیاید باز می آیند و تخریب میکنند و خونه هایی دیگری که بیرون بافت روستا هست کاری ندارند اگه قانونه باید برای همه اجرا بشه اگه قانون نیست که چرا این گونه اجرا میشه!
آخه به کی شکایت کنیم؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار