کد خبر: ۳۹۹۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ 28 March 2017

کشورهای چین، روسیه، هند، برزیل و آفریقای جنوبی از جمله اقتصادهای قدرتمند نوظهور دنیا موسوم به "بریکس" (brics) هستند که دانشگاه‌های باکیفیتی را در خود جای داده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از Times Higher Education، در فهرست دانشگاه‌های برتر جهان نام چند دانشگاه از اقتصادهای نوظهور به چشم می‌خورد که در بین آنها چین همانند اقتصاد پرقدرتش پیشتاز است.

دانشگاه

 در ادامه با هفت دانشگاه برتر در این کشورها آشنا می‌شویم.

1- دانشگاه پکینگ

اولین دانشگاه مدرن چین که پیش از این با نام دانشگاه عالی پکینگ فعالیت می‌کرد در سال 1898 میلادی تاسیس شده است. از معروف‌ترین دانش‌آموختگان این دانشگاه می‌توان به مائو تسه‌تونگ اولین رهبر جمهوری خلق چین اشاره کرد.

2- دانشگاه سینگهوا

این دانشگاه که در سال 1911 میلادی تاسیس شده همواره یکی از برترین دانشگاه‌های چین بوده است. این دانشگاه به شدت در زمینه تحقیقات و پروژه‌های علمی و دانشگاهی فعال است به طوری که در سال بیش از 1400 پروژه را به اتمام می‌رساند.

3- دانشگاه لومونوسف موسکو

در رتبه سوم این رده بندی، دانشگاه لومونوسف روسیه قرار دارد. در این دانشگاه تحقیق و آموزش به صورت کاملا موازی و با یک اهمیت به جلو برده می‌شوند. این دانشگاه شش هزار استاد و پنج هزار محقق دارد.

4- دانشگاه جیائوتونگ شانگهای

نام اصلی این دانشگاه نانیانگ بوده و در سال 1886 تاسیس شده است. این دانشگاه 62 برنامه کارشناسی در 9 رشته و 37 برنامه در مقطع دکترا در 8 رشته مختلف را پوشش می‌دهد.

این دانشگاه یکی از گسترده‌ترین مراکز آموزشی در چین بوده و 29 دانشکده، 13 بیمارستان و 25 موسسه وابسته دارد.

5- دانشگاه ویتواترسراند آفریقای جنوبی

این دانشگاه که اختصارا "ویتس" نامیده می‌شود چندین پردیس در آفریقای جنوبی داشته و ساختمان اصلی آن در ژوهانسبورگ قرار دارد.

این دانشگاه دارای چندین محقق و مبتکر ملی بوده و 13 مرکز تحقیقاتی بزرگ داشته که بودجه خود را از منابع خارجی دریافت می‌کنند.

6- دانشگاه جامع ژجیانگ چین

این دانشگاه در سال 1897 تاسیس شده است. این دانشگاه در واقع از به هم پیوستن چهار موسسه آموزش عالی ایجاد شده است. دانشگاه ژجیانگ، دانشگاه هانگ‌ژو، دانشگاه کشاورزی ژجیانگ و دانشگاه علوم پزشکی ژجیانگ. درسال 1998 با تصویب دولت این دانشگاه با داشتن هفت دانشکده، 9 موسسه تحقیقاتی و 25 دپارتمان علمی به دانشگاه جامع ژجیانگ تغییر نام داد.

7- دانشگاه ملی تایوان

این دانشگاه از سوی ژاپنی‌ها در سال 1928 با نام دانشگاه عالی تایهوکو تاسیس شد. در حال حاضر این دانشگاه 100 موسسه آموزشی، 54 دپارتمان و 25 مرکز تحقیقاتی دارد و مطرح‌ترین دانشگاه تایوان نیز محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار