مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان ایلام گفت:با بیان اینکه در صورت فراهم شدن زیرساخت های گردشگری اشتغالزایی نیز افزایش می یابد گفت: نیاز اصلی یک سرمایه گذار در بخش خصوصی و در این زمینه مشوق است اما مشوق های بخش گردشگری در استان ما ضعیف است.
کد خبر: ۳۹۹۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵ 28 March 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: در این زمینه باید اعتبارات ملی و استانی افزایش یابد همچنین حضور بخش خصوصی می تواند در این راستا تاثیرگذار باشد اما متاسفانه بانک ها هنوز به بخش خصوصی اعتماد ندارند.
 
شنبه زاده یادآور شد: این مشوق ها می تواند شامل بخشودگی مالیاتی و دیرکردها، واگذاری زمین رایگان، به تعویق انداختن پرداخت اقساط و از همه مهم تر امنیت گردشگری و فراهم کردن آرامش روانی است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان ایلام گفت: یک هزار و 500 اثر طبیعی و تاریخی تاکنون در این استان شناخته شده که 745 اثر آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
 
وی افزود: با وجود این تعداد اثر طبیعی و تاریخی هنوز در زمینه زیرساخت ها با کمبود روبرو هستیم که در صورت ایجاد این بسترها، می توان از این محل درآمدهای بسیاری را نصیب مردم استان کرد.
 
وی گفت: مطالعات شهر تاریخی سیمره برای تبدیل شدن به سایت موزه نیز توسط دانشگاه شهید بهشتی انجام شده و قرار است در یک پروژه مستمر در قالب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مورد پژوهش، کاوش و مرمت قرار گیرد.
 
شنبه زاده با بیان اینکه قلعه کنجانچم، کهره، پوراشرف و میرغلام هاشمی از جمله بناهایی هستند که قابلیت احیا دارند، اضافه کرد: احیای این بناها بیش از 18 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: در این استان بسته گردشگری با محوریت بازی های بومی، محلی از طرف آژانس های خدمات مسافرتی و گردشگری استان تعریف نشده است.
 
شنبه زاده با بیان اینکه بازی های بومی محلی ظرفیت بسیار بالایی برای جلب گردشگران دارند و باید بخش خصوصی در این زمینه فعال شود، افزود: با این وجود بخش خصوصی به علت تکیه بیش از حد به دولت در این زمینه بسیار ضعیف است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: 6 روستای هدف گردشگری مصوب در این استان وجود دارد اما تعداد بسیار زیادی از دیگر روستاهای این استان نیز قابلیت تبدیل شدن به روستای هدف گردشگری را دارند.
 
وی یادآور شد: دسترسی آسان، معماری اصیل و سنتی، آثار تاریخی، جاذبه های معنوی و طبیعی و نوع زندگی افراد بومی روستاها شاخص هایی هستند که در تبدیل شدن یک روستا به روستای هدف گردشگری موثر است.
 
شنبه زاده تاکید کرد: تاکنون پنج اقامتگاه بوم گردی در روستاهای این استان ایجاد شده و به منظور رونق گردشگری روستایی به 15 اقامتگاه افزایش یافته است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام با بیان اینکه این استان قابلیت های بسیار زیادی در زمینه گردشگری روستایی دارد، افزود: توسعه و رونق گردشگری روستایی مهمترین راهکار جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها است.
 
به گفته وی، یکی از بحث های مهم حوزه گردشگری که در تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار موثر است گردشگری روستایی است و سازمان میراث فرهنگی در راستای رونق آن دستورالعملی را تدوین کرده که بزودی ابلاغ خواهد شد.
 
شنبه زاده اضافه کرد: توسعه گردشگری روستایی با تکمیل زنجیره های مختلف به رونق صنایع دستی نیز منجر خواهد شد و اشتغال و درآمد پایدار را برای روستاییان به همراه خواهد داشت.
 
وی یادآور شد: ایجاد و توسعه اقامتگاه های بوم گردی با امکانات کامل سنتی و پخت و تولید انواع غذاها و صنایع دستی محلی و بومی در روستاها با هدف توسعه گردشگری روستایی ضروری است.
 
وی اعتقاد دارد :گردشگری می تواند جایگزین مناسبی برای صنعت نفت باشد ویکی از ارکان اساسی شهرسازی اولویت قرار دادن حوزه گردشگری است.
 
به گزارش تابناک ایلام، در تعطیلات نوروز 95 بیش از 432 هزار گردشگر در اقامتگاه های نوروزی استان ایلام اسکان یافتند که نسبت به تعطیلات نوروز 94 بیش از پنج درصد افزایش داشت.
 
استان ایلام با 2 میلیون هکتار گستره در منطقه کوهستانی و مرتفع غرب کشور واقع شده و به سبب داشتن طبیعت بکر و زیبا، کوه های سر به فلک کشیده و دشت های سرسبز به عروس زاگرس معروف است.
 
ایلام با وجود داشتن منابع طبیعی خدادادی و آثار و ابنیه تاریخی فراوان و منحصر بفرد زیارتگاه ها و اماکن مذهبی و یادمان های دفاع مقدس از زیر ساخت های مناسب برای توسعه گردشگری برخوردار نیست.
 
این استان یک هزار و 500 آثار تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که 745 اثر آن در فهرست آثار ملی قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار