در مدت اجرای طرح نوروزی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، بیش از 7 تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف ضبط و معدوم شد.
کد خبر: ۳۹۹۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲ 28 March 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جعفر عطارباشی رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، گفت: طی مدت اجرای طرح، ۵۵ متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی شده اند.
وی با اشاره به ۸۰۰۰ هزار بازدید انجام شده توسط ۲۴۰ کارشناس دامپزشکی از کشتارگاه‌های دام و طیور و مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی طی مدت اجرای طرح نوروزی دامپزشکی استان افزود: در جریان این بازدید‌ها بیش از ۳۵ تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی نیز ضبط شده است.
رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی با اشاره به اهمیت گزارش‌های مردمی در برخورد با تخلفات حوزه فرآورده‌های خام دامی گفت: طی مدت اجرای طرح فوق که از ۲۵ اسفندماه آغاز شده است و تا کنون به تعداد ۳۲۹ گزارش مردمی نیز پاسخ داده و رسیدگی شده است.
عطارباشی افزود: با توجه به ضرورت تامین سلامت و امنیت غذایی زائران ومجاوران، هیچگونه اغماضی در مورد متخلفان نشده و با افرادی که امنیت و سلامت غذایی جامعه را به مخاطره بیندازند با همکاری دستگاه قضایی به شدت برخورد خواهیم کرد.
وی افزود: تمامی کشتارگاه‌های دام و طیور استان تحت نظارت کامل دامپزشکی بوده و مصرف کنندگان می‌توانند محصولات این مراکز را با اطمینان کامل مصرف نمایند مشروط بر اینکه به نشان دامپزشکی و نیز تاریخ تولید و انقضای محصول دقت کافی را داشته باشند.
رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی از کلیه شهروندان درخواست کرد، در صورت مشاهده موارد یادشده و یا سایر تخلفات در عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را در مشهد، با شماره تلفن‌های ۳۷۲۵۰۰۲۵ و ۳۷۲۵۰۰۳۵ (شبکه دامپزشکی مشهد)، ۱۵۱۲ (مرکز پیام اداره کل) و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان در میان گذاشته و یا با سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ اطلاع رسانی نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار