کارشناس پیش بینی هواشناسی استان ایلام گفت:روز پنجشنبه هوا صاف تا نیمه ابری است اما از عصر جمعه ناپایداری ها دوباره آغاز شده و تا روز یکشنبه هفته بعد نیز در آسمان استان تداوم دارد.
کد خبر: ۳۹۹۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰ 28 March 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛مجتبی میهن پرست اظهار کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد از عصر امروز در برخی نقاط این استان احتمال رگبار پراکنده و وزش باد وجود دارد.
 
وی افزود: روز چهارشنبه سامانه بارشی نسبت به امروز کمی تقویت شده و در برخی نقاط استان وزش باد و رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد.
 
رئیس گروه پیش بینی اداره هواشناسی ایلام گفت: روز پنجشنبه هوا صاف تا نیمه ابری است اما از عصر جمعه ناپایداری ها دوباره آغاز شده و تا روز یکشنبه هفته بعد نیز در آسمان استان تداوم دارد.
 
میهن پرست یادآور شد: الگوهای همدیدی نشان می دهند که از جمعه شب دوباره با نفوذ سامانه بارش زایی به نسبت قوی بارندگی ها به صورت رگبار باران، رعد و برق است و در برخی نقاط نیز بارش تگرگ به همراه وزش باد شدید رخ می دهد.
 
وی گفت: اوج بارش ها در روز شنبه است که در برخی مناطق همراه با بارش تگرگ و وزش باد شدید است که در مناطق مرزی احتمال بروز پدیده گرد و غبار وجود دارد.
 
به گفته میهن پرست، روز شنبه احتمال آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد وسائل نقلیه به خاطر شدت بارش ها وجود دارد اما از روز یکشنبه سیستم تضعیف می شود.
 
میهن پرست با یادآوری اینکه کاهش دما نیز از آثار ورود این توده است، تاکید کرد: این سامانه از روز یکشنبه هفته آینده تضعیف شده و از آسمان استان بتدریج خارج خواهد شد.
 
به گفته وی، همچنین طی روزهای شنبه تا دوشنبه هفته آینده به علت وزش باد شدید احتمال نفوذ گرد و غبار به آسمان برخی مناطق این استان بویژه شهرهای مرزی وجود دارد.
 
به گزارش تابناک ایلام، استان ایلام در سال بارشی 96 - 95 نسبت به سال گذشته با کاهش محسوس نزولات جوی همراه بود و سالی کم بارش و خشک سال را پشت سر گذاشت که البته از ابتدای امسال تاکنون شاهد بارش های ممتدی بوده است.
 
شهر ایلام از ابتدای فصل بارش تاکنون شاهد 341 میلی متر بارندگی بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 56 درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت 26 درصد کاهش بارندگی داشته است.
 
در میان مناطق مختلف این استان شهر ایوان با 517 میلی متر بیشترین بارندگی و مهران با 125 میلی متر کمترین میزان بارش ها را از ابتدای فصل بارش تاکنون به خود اختصاص داده اند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار