مسئول کمیته حمل و نقل، برنامه ریزی و آمار ستاد خدمات سفر خراسان رضوی اعلام کرد:
مديركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوي گفت: بیش از 8 میلیون و ۲۰۰ هزار زائر و مسافر نوروزی از طریق جاده به استان خراسان رضوي سفر کردند.
کد خبر: ۳۹۹۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵ 28 March 2017
به گزارش تابناک رضوی،ابراهیم نصری افزود: طی 13 روز طرح نوروزی یعنی از روز ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۵ تا پايان روز هفت فروردین ماه جاری، در مجموع ۸ میلیون و  ۶۵۵ هزار و ۸۹۶ زائر و مسافر به استان خراسان رضوی وارد شده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، هشت درصد افزایش را نشان می دهد.
وی ادامه داد: از این تعداد ۷۷۴ هزار و ۱۱۴ نفر معادل ۸.۹ درصد از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای به خراسان رضوی سفر کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، تغییری نداشته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: طی این مدت همچنین هفت میلیون و ۴۳۵ هزار و ۴۶۴ نفر معادل ۸۵.۹ درصد بوسیله خودروی شخصی به این استان سفر کرده اند که رشد ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.
وی افزود: ۲.۹ درصد مسافران ورودی به استان نیز از طریق ریل و ۲.۲ درصد به صورت هوایی وارد خراسان رضوی شدند.
نصری همچنین درباره آمار ورود مسافر به مشهد طی ایام طرح نوروزی اظهار داشت: طی این مدت در مجموع پنج میلیون و ۱۸۲ هزار و ۷۱۰ نفر وارد شهر مقدس مشهد شده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، هشت درصد رشد داشته است.
نصری افزود: از این تعداد، ۱۰.۹ درصد از طریق حمل و نقل عمومی جاده‌ای،۳.۷ درصد هوایی، ۴.۹ درصد از طریق ریل و ۸۰.۵ درصد با خودروی شخصی به مشهد الرضا (ع) عزیمت کرده اند.
وی ادامه داد: بر این اساس طی این مدت ۵۶۵ هزار و ۲۷۶ نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای و چهار میلیون و ۱۷۱ هزار و ۳۴۵ نفر با خودروی شخصی به مشهد مقدس سفر کرده اند.
طرح نوروزی ۱۳۹۶ تا ۱۵ فروردین ماه جاری ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار