پروژه‌های عمرانی باید طبق زمان‌بندی‌ها به اتمام برسد و شهرداری باید پیگیر باشد تا اقدام عاجلی برای پروژه پل ورودی شهرک پردیسان صورت گیرد و این پروژه به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۳۹۹۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۵ 29 March 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار شهردار و معاونین شهرداری قم که در موسسه امام صادق (ع) برگزار شد، با اشاره به اهمیت انجام کارهای نیک برای مردم اظهار داشت: در آیات قرآن کریم خداوند بر انجام کار نیک تأکید دارد و بر ورود محبت در دل مردم توسط مؤمنانی که کار نیک‌انجام داده‌اند تأکید شده است.

وی بابیان اینکه آثار دوران صفویه سبب ایجاد محبت در دل مردم شده است، افزود: زمانی که گردشگران بر آن توجه می‌کنند نشانی از خدمت آنان است و خدماتی هم که توسط شهرداری قم انجام می‌شود سبب ایجاد محبت مردم به شهر و نظام می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان ابراز کرد: شهر قم تا قبل از انقلاب جز مظلوم‌ترین شهرهای کشور به شمار می‌آمد که خوشبختانه بعد از انقلاب توجه به قم و شهرهای دیگر کشور موردتوجه قرار گرفت.

وی اتمام پروژه پل ورودی شهرک پردیسان را موردتوجه قرار داد و گفت: پروژه‌های عمرانی باید طبق زمان‌بندی‌ها به اتمام برسد و شهرداری باید پیگیر باشد تا اقدام عاجلی برای پروژه پل ورودی شهرک پردیسان صورت گیرد و این پروژه زودتر به بهره‌برداری برسد.

اختصاص ردیف ویژه در بودجه شهرداری برای ساماندهی مساجد

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد نیز در این دیدار با بیان اینکه بخش عمده مشکلات شهرداری در یکسال گذشته برطرف شده است اظهار کرد: شهرداری بیش از هزار و 600 میلیارد تومان بدهی داشت و به نوعی فلج شده بود.

وی با تاکید بر پیگیری‌های گسترده‌ای که برای رفع بدهی‌های شهرداری صورت گرفت گفت: توانستیم با حمایت بزرگان شهر و نمایندگان مردم قم و رئیس مجلس شورای اسلامی 890 میلیارد تومان از بدهی‌ به بانک‌ها را تهاتر کنیم.

وی تخصیص بدهی 700 میلیارد تومانی دولت به شهرداری قم را مورد توجه قرار داد و گفت: جمع این دو مورد بخش عمده بدهی‌های شهرداری را برطرف کرده و دغدغه‌های ما برای مدیریت شهری رفع شده است.

شهردار قم برنامه‌محور شدن شهرداری را یادآور شد و افزود: برنامه قم 1400 با کمک حوزه و دانشگاه تدوین شد و امروز نقشه‌ راهی داریم تا دیگر به صورت خودبخودی حرکت نکنیم.

وی تدوین بودجه سال 96 شهرداری براساس برنامه قم 1400 را مورد توجه قرار داد و افزود: بودجه شهرداری برای سال 96 با 65 درصد افزایش بالغ بر 2 هزار و 200 میلیارد تومان تصویب شد.

سقائیان‌نژاد تحقق 101 درصدی بودجه شهرداری در سال 95 را یادآور شد و گفت: عمده پروژه‌های نیمه تمام به اتمام رسیده و باقی آن‌ها نیز تا خرداد تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های جدید آغاز شده در شهرداری بیان کرد: پروژه مقداد تحویل شده و پروژه تقاطع سه سطحه شهدای مدافع حرم نیز به طور کامل تا خرداد تحویل مردم می‌شود.

شهردار قم به روند تکمیل پروژه بلوار آیت‌الله بروجردی اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز در مراحل نهایی قرار دارد و تا خرداد تحویل می‌شود.

وی با تاکید بر تکمیل زیرگذر پروژه تقاطع سه سطحه 15 خرداد گفت: این پروژه کمی با تأخیر روبه رو بوده که به زودی زیرگذر آن در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

شهردار قم خاطرنشان کرد: البته زیرگذر این پروژه بیش از یک هفته است که آماده بهره‌برداری و آسفالت شده اما به دلیل بارش باران نتوانستیم این کار را تکمیل کنیم و در حال حاضر با وجود خشکی هوا اقدامات نهایی در حال انجام است.

سقائیان‌نژاد از کلنگ‌زنی چند مجموعه ورزشی، فرهنگی و تفریحی را مورد تاکید قرار داد و افزود: سال گذشته بیش از 330 هکتار افزایش فضای سبز در شهر قم داشتیم که طبق برنامه افزایش سه مترمربعی فضای سبز در هر سال است.

وی غرس 450 هزار درخت در شهر اشاره کرد و افزود: ضمن ایمن‌سازی پارک‌ها 90 ست جدید بازی برای کودکان به صورت استاندارد آماده سازی و نصب شد.

شهردار قم ایمن‌سازی 121 آب‌نمای شهری را مورد توجه قرار داد و گفت: در حوزه پسماند نیز آموزش تفکیک پسماند را آغاز کردیم و ایستگاه‌های پسماند خشک نیز در مناطق مختلف برقرار شده تا تحولی در مدیریت پسماند شکل بگیرد.

وی گفت: با بخش خصوصی وارد مذاکره شدیم که بتوانیم با حمایت سرمایه‌گذار دفن پسماند در شهر قم را حذف کنیم.

سقائیان‌نژاد به اقدامات نوروزی شهرداری اشاره کرد و گفت: امسال تمام زائران به کمپ زائر هدایت شده‌اند و یک مورد چادرخواب در سطح شهر نداشتیم که این هم آسایش زائرین را به دنبال داشته هم نظم شهری را تأمین کرده است.

شهردار قم خاطرنشان کرد: به همین منظور چهار محل اصلی از جمله بوستان‌های فدک، غدیر، امام رضا و پارکینگ جمکران برای اسکان اضطراری زائرین در نظر گرفته شد و مورد استقبال قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه علما و مراجع تقلید کمک زیادی به رفع مشکل بدهی‌های شهرداری داشته‌اند افزود: تمام خدمات شهرداری در سایه عنایات خدا و وحدت مدیران شهری بوده است.

شهردار قم اختصاص ردیف بودجه ویژه برای مساجد در سال 96 را یادآور شد و گفت: این بودجه 5 میلیارد تومانی صرفاً برای ساماندهی مساجد و تقویت ظاهر آن‌ها است.

وی همچنین به ردیف بودجه مؤسسات فرهنگی اشاره کرد و افزود: تمام عزم ما بر این است که شرایط فرهنگی خوبی در شهر برقرار کرده و در این زمینه توسعه بخش فعالیت‌های فرهنگی باشیم.

سقائیان‌نژاد به دیگر برنامه‌های فرهنگی شهرداری قم در سال 96 اشاره کرد و افزود: اعتباری نیز برای پخش اذان در 250 نقطه شهر قم اختصاص داده‌ایم و از این پس توجه ویژه‌ای به اقامه اذان و نماز در بوستان‌ها خواهد شد.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
درور بر آیت الله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
مردم نیروگاه
هم مسلمان و هم از ساکنین قم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار