دو نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه های انتخابیه خراسان شمالی، در نشست سه شنبه شورای اداری این استان که با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، از رویکرد و اقدامات موثر دولت تدبیر و امید در حوزه های اقتصادی و اجتماعی به ویژه در حوزه محیط زیست، قدردانی کردند.
کد خبر: ۳۹۹۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵ 29 March 2017
به گزارش  تابناک خراسان شمالی از استانداری ، نماینده شیروان در مجلس در این نشست با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه های مختلف به ویژه به ثمر نشستن برجام گفت: پیش از روی کار آمدن این دولت، تورم به طرز فاجعه باری به جلو می رفت ولی اکنون هم تورم یک رقمی شده و هم اقتصاد از رکود خارج شده و به سوی رونق در حرکت است. عبدالرضا عزیزی با تأکید بر این که باید دست دولت را گرفت و به آن کمک کرد تا با همین مسیر منطقی، روند موفقیت ها ادامه داشته باشد، حمایت از دولت را معادل حمایت از نظام دانست و تصریح کرد: تیمی را که خوب بازی می کند و برنده است، باید حمایت کرد و به ترکیبش دست نزد.
وی با قدردانی از سفر اخیر هیئت اقتصادی خراسان شمالی به آلمان و فرانسه به ریاست استاندار گفت: در حالی که قبل از برجام، حتی وزیر خارجه کشورمان را به اروپا راه نمی دادند، اکنون از استانداران و مدیران کل و دیگر رده ها به خوبی استقبال می کنند. راه اندازی مرکز تحقیقات محیط ریست در استان، مجازات های جایگزین حبس برای متخلفان محیط ریست و ایجاد پارک دوستی در منطقه گلیل شهرستان شیروان با همکاری جمهوری ترکمنستان هم از پیشنهادهای این نماینده مجلس بود.
نماینده مردم 5 شهرستان خراسان شمالی در مجلس دهم نیز در این نشست گفت: مردم ایران پیشینه ای چندهزار ساله در حفاظت از منایع طبیعی و محیط زیست دارند، اما در دولت سابق محیط زیست به طرز وحشتناکی مورد تعرض قرار گرفت.
علی قربانی با ابراز تاسف از ساخت و ساز غیرمجاز و ویلاسازی در مناطق تحت حفاطت محیط زیست در دولت سابق تصریح کرد: باید همان رویکرد و گفتمانی که در دولت برای دفاع از خرید هواپیماهای نو شاهدش بودیم، در حوزه محیط زیست هم مورد توجه قرار گیرد و با مشارکت مردم و استقبال از ورود بخش خصوصی و آموزش مفاهیم زیست محیطی از سنین پایه در مدارس، مشکلات این حوطه برطرف شود. این عضو فراکسیون امید در مجلس هم چنین توجه ویژه به موضوع آمایش سرزمین و محیط زیست را در کشور خواستار شد.
این گزارش حاکیست، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این نشست مساعدت سازمان حفاطت محیط زیست در تأمین ملزومات موردنیاز ایمنی محور ارتباطی جنکل گلستان ازجمله تعریض حریم راه ارتباطی را خواستار شد.
محمدحسین علی نیا اقدام به ساماندهی معضل زباله و پسماند در استان، تشکیل کمیته دوچرخه شهری در استانداری خراسان شمالی و ابلاغ سه شنبه های بدون خودرو به تمام دستگاه های اجرایی و نیز ابلاغ موضوع ایجاد مسیرهای امن دوچرخه سواری در 5 شهر استان را ازجمله تدابیر اتخاذشده در این بخش برشمرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی نیز با تأکید بر این که ارزیابی هیچ پروژه کوچک و بزرگی در استان بدون توجیه زیست محیطی در دستور کار قرار نمی گیرد، آمادگی این استان را برای همکاری در جلب مشارکت سازمان های بین المللی برای اجرای طرح های زیست محیطی یادآور شد.
مجید پورعیسی هم چنین توجه ویژه سازمان حفاظت محیط زیست کشور به خراسان شمالی به عنوان یکی از معدود زیستگاه های یوز آسیایی را خواستار شد.
مدیرکل حفاطت محیط زیست نیز وجود 3 پارک ملی، 4 منطقه حفاظت شده، یک پناهگاه حیات وحش در کنار شمار زیادی آثار ثبت شده طبیعی-ملی و طبیعت بکر را از ظرفیت های خراسان شمالی خواند که به همراه توسعه طبیعت گردی و کشت گیاهان دارویی می تواند به توسعه اشتغال پایدار به ویژه در روستاها و تحقق اعداف شعار سال کمک کند.
علی اصغر مطهری هم چنین خواستار آن شد تا منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی در شهرستان شیروان به عنوان ذخیره گاه زیست کره و پارک ملی، ثبت و رشته کوه کپه داغ از سلسله جبال واقع در این استان نیز به ثبت جهانی برسد و افزود: برای معرفی هرچه بیشتر ظرفیت های فراوان طبیعی و فرهنگی خراسان شمالی پیشنهاد می شود یک روز سال به نام این استان نامگذاری شود.
خراسان شمالی با دارابودن افزون بر 863 هزار نفر جمعیت، افزون بر 2 میلیون هکتار گستره دارد که  پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلیل و سرانی و همچنین پناهگاه حیات وحش میاندشت با گستره 194 هزار و 141 هکتار تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد. هم چنین بخش عمده ای از گستره پارک ملی گلستان به عنوان یکی از ذخیره گاه های زیست کره مدنظر یونسکو، در این استان واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار