مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه امروز به وقف های با رویکرد اجتماعی و فرهنگی نیاز فراوان داریم گفت: از آغازین امسال رویکرد نیت واقفان در راستای این موارد بوده است.
کد خبر: ۳۹۹۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ 29 March 2017
حجت الاسلام سیف الله سهرابی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از اول سال جاری تاکنون هشت وقف جدید به ثبت رسیده است که سه مورد از آن مربوط به تهیه دارو و درمان بیماران نیازمند، کمک به بیماران سخت علاج و سرطانی و کمک به تامین جهیزیه زوج های جوان نیازمند است.
وی اظهار کرد: وقف 130 متر منزل مسکونی در مانه و سملقان با نیت تهیه دارو برای بیماران سرطانی، وقف یک هزار و 500 متر زمین زراعی با نیت کمک به تهیه جهیزیه زوج های جوان نیازمند و وقف 6 هکتار و 500 متر مربع زمین زراعی در بجنورد با نیت تهیه دارو و درمان نیازمندان از جمله این موارد است.
وی با بیان اینکه ارزش ریالی هشت وقف جدید در سال جاری چهار میلیارد و 280 میلیون ریال است گفت: مابقی وقف ها نیز مربوط به ساخت مسجد، ساخت خانه عالم، توسعه امامزاده ها است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه نیت واقف باید تغییر کند گفت: وقف فرهنگی نیاز جامعه است.
سهرابی اظهار کرد: وقف فرهنگی کمک به پویایی، تعالی فرهنگ و ارزش­های مطلوب همچون آگاهی، دانش‌اندوزی و بالندگی است که هم اکنون جامعه به این مهم نیاز دارد.
وی با بیان اینکه امروز به وقف های اجتماعی و فرهنگی و نوین فراوان نیاز داریم افزود: باید آسیب های اجتماعی در جامعه را شناسایی و برای از بین بردن آن ها تلاش کنیم.
وی بر وقف های جدید تاکید کرد و افزود: باید با توجه به نیازهای جدید جامعه، وقف ها نیز در ین راستا انجام شود.
سهرابی با بیان اینکه نباید تنها به وقف با نیت قرآنی و معارف دینی نگاه کنیم گفت: اقدامات اجتماعی از جمله برنامه های فرهنگی است و این امر باید در جامعه ترویج داده شوند.
وی نیازهای جامعه کنونی را بیشتر فرهنگ سازی و آگاهی بخشی عنوان کرد و افزود: اطلاع رسانی و دادن آگاهی به مردم توسط قشرهای گوناگون جامعه حتی بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف می کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی نیازهای این استان در حوزه وقف را در بخش بهداشت و سلامت، علم و فناوری، کمک به ازدواج جوانان، کمک به دانشجویان و دانش آموزان، ساخت خوابگاه دانشجویی، کمک به حوزه های علمیه عنوان کرد و گفت: باید واقفان مشکلات و چالش های پیش روی استان را شناسایی و نیت خود را در این راستا عملی کنند.
سهرابی با بیان اینکه این استان مشکلات عدیده ای دارد افزود: امیدوار هستیم که واقفان در زمینه های نو و وقف های جدید داشته باشند.
وی وقف در حوزه سلامت را یک نیاز اساسی در این استان عنوان کرد و افزود: یک پزشک می تواند در ماه چند ساعت از وقت خود را برای ارائه خدمات آموزشی و درمان رایگان به مردم نیازمند اختصاص دهد که می تواند در این خصوص نیتی داشته باشد.
وی از پزشکان و سایر رشته های مرتبط خواست تا با توجه به نیاز استان و مسائل و مشکلات بهداشت و درمان در این زمینه به یاری قشر محروم بشتابند و نیت ها و کمک های خود را در این راستا قرار دهند.

* 70درصد موقوفات استان با نیت اطعام و عزاداری برای امام حسین (ع) وقف شده است
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: 70 درصد از پنج هزار و 464 موقوفات استان با نیت اطعام و عزاداری برای امام حسین (ع) وقف شده است.
حجت الاسلام علی اکبر صفری اظهار کرد: هم اکنون پنج هزار و 464 موقوفه در سطح استان وجود دارد.
وی بر گسترش وقف های جدید با توجه به نیاز های جدید جامعه تاکید کرد و افزود: رسانه ها در این زمینه موثر هستند و با نهادینه کردن فرهنگ وقف کمک بزرگی به جامعه خواهند داشت.
وی بر هدایت واقفان نیز تاکید کرد و گفت: واقفان باید نیازهای جامعه را شناسایی کنند و کمک های خود را در آن راستا وقف کنند.
خراسان شمالی 863 هزار و 204 نفر جمعیت دارد و از نظر سرانه درآمد در آخرین رده قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار