مسئول اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بدره گفت: تاکنون هفت هزار نفر از خدمات اسکان و اقامت شبانه ستاد تسهیل خدمات سفر در بدره استفاده کرده اند و تمام فضاهای پیش بینی شده ستاد با ظرفیت کامل به ارائه خدمات مشغول هستند.
کد خبر: ۴۰۰۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶ 29 March 2017
به گزارش تابناک ایلام؛فردین کاظم زاده اظهار کرد:از ابتدای تعطیلات نوروز امسال تاکنون 60 هزار نفر از اماکن سیاحتی و زیارتی این شهرستان بازدید کرده اند.
 
وی با اشاره به ظرفیت مناسب مسافرت های نوروزی افزود: این تعطیلات فرصت مناسبی برای معرفی شهرستان بدره است که دارای 33 اثر ثبت شده ملی، مناظر دیدنی ، بقاع متبرکه و تفرجگاه های طبیعی بسیار است.
 
مسئول اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بدره یادآور شد: ستاد هماهنگی خدمات سفر با برنامه ریزی های لازم و استفاده از سه ایستگاه راهنمایی و ساماندهی گردشگران و همچنین بهره گیری از خدمات بخش خصوصی در صدد است تا خدمات قابل قبولی به مسافران ارائه کند.
 
کاظم زاده ضمن دعوت از هموطنان برای مسافرت به بدره تاکید کرد: لازم است مسافران و مهمانان به توصیه های مراجعی مانند ادارات هواشناسی و دفاتر راهنمای مسافران توجه کنند و با رعایت قوانین و احترام به طبیعت و محیط زیست سفر خاطره انگیزی برای خود و خانواده هایشان رقم بزنند.
 
وی اشتغال موقت و فصلی افراد بومی را از کارکردهای مهم حضور مسافران نوروزی عنوان و اضافه کرد: افراد بومی با ارائه خدمات و محصولات به گردشگران به عنوان بازوی توانمند دولت خدمات رسانی می کنند که نظارت بر واحدهای خصوصی ارائه دهنده خدمات به مسافران با همکاری نیروی انتظامی و شبکه بهداشت انجام می گیرد.
 
مسئول اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بدره در مورد مهم ترین جاذبه های مورد توجه گردشگران در بدره گفت: آثار ثبت شده ملی با قدمت دوره های اشکانی ، ساسانیان و قاجاریه مانند دره دربند و له لار، در کنار بقاع متبرکه مانند تاج الدین و نظام الدین و دره زیبای ییلاقی کلم ، دره چشم نواز و تاریخی لارت در کنار گنبد پیرمحمد ، تنگه رازیانه و جاده تلمبه خانه سد سیمره از جمله مهم ترین جاذبه های سطح شهرستان هستند.
 
کاظم زاده افزود: مجموعه دریاچه سد و نیروگاه سیمره با پهنه 60 کیلومتری ، تفرج گاه های طبیعی در پشته بدره ، تنگه زرانگوش ، انبارهای قدیمی تنگه زید ، چشمه ها و آبشارهای تنگه دربند و مراتع و کوهستان های سرسبز همگی از جمله مناطق مورد بازدید گردشگران هستند.
 
به گزارش تابناک ایلام ، بدره مطابق آمار رسمی نفوس و مسکن سال 1395 دارای چهار هزار و 311 خانوار و 15 هزار و 614 نفر جمعیت است که از این تعداد چهار هزار و 278 نفر در شهرها و 11 هزار و 336 نفر ساکن مناطق روستایی هستند.
 
بیش از 80 درصد از مساحت شهرستان بدره را عرصه های منابع طبیعی مانند جنگل و مرتع تشکیل داده است که سطحی حدود 35 تا 40 هزار هکتار جنگل آن در کنار رشته کوه کبیرکوه و رودخانه و دریاچه سد سیمره محل مناسبی برای زندگی گونه های مختلف پرندگان از جمله عقاب ،کبک ، تیهو ،کبوتر و پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی مانند اردک ، غاز، باکلان و خودکا محسوب می شوند.
 
بدره در 87 کیلومتری ایلام قرار دارد و در تیرماه سال 1392 از بخش به شهرستان ارتقا یافت که هم اکنون دارای 2 بخش مرکزی و هندمینی است./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار