بعد از دولت اول هاشمی ، جریانی در کشور بوجود آمد که مبنای رفتار سیاسی خود را یکی از آموزه های انقلابی امام راحل قرار داده بود .
کد خبر: ۴۰۰۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ 29 March 2017
آنها به این جمله امام خمینی استناد می کردند که فرموده بود فرزندان انقلابی ام، اگر دیدید مسولین کشور به وظایف قانونی خود عمل ننمودند شما ها با اقدام انقلابی خود وارد عمل شوید .
هر چند آنها  در بدو شروع فعالیت خود تنها، به موضوعاتی مانند بی حجابی و .. می پرداختند اما بعدها دامنه مطالبات آنها فراتر رفت.
 
دو نکته بسیار مهم در مورد آنها بایستی گفت.
۱_آنها اغلب خود را نماینده قاطبه مردم میدانند و تجمعات، اغلب غیرقانونی شان با تکیه بر حمایت احتمالی مردم شکل می گیرد.
۲_آنها خود را شیفته انقلاب می دانند و خارج از جریان های سیاسی موجود
ثبت نام لیدر این جریان در انتخابات شورای شهر بهانه ای شد تا این دو ادعا  از این منظر مورد بررسی قرار گیرد.
این جریان هرچند رسما در تبریز  دیرتر شکل گرفت اما طلبه جوانی که تجربه چندانی در سیاست نداشت ریاست این افراد را بر عهده گرفته است.
الف.این ثبت نام بخشی از پذیرش روندهای موجود در عرصه های سیاسی کشور است .‌آنها ظاهرا پذیرفته اند که برای تداوم انقلابیگری شان چاره ای جز ورود به عرصه های رسمی سیاست ندارند،همان عرصه هایی که خود سالها منتقد آن بوده اند.
ب.آنهاسالهای سال شعار مردم ناراحتند از این کارها را سر داده اند .حال فرصت خوبی است تا بدانیم تا کنون دهها تجمع و..سیاسی که به نام مردم انجام داده اند چند درصد از این مردم همراهشان بوده. خواهد بود.
ج.این گروه سیاسی  تا کنون بر علیه تمامی دولتهای بعد از انقلاب شعار وا اسلاما سر داده و چنان خود را نماینده اسلام راستین انقلابی می دانند که گویی سختی های سیاست رسمی کشور را نمی دانند . اتفاقا این اتفاق مبارک سبب خواهد شد تا عیار اعتقادات آنها به گفته های خود عیان شود.
شب دراز است و قلندر بیدار. ببینیم با چه کسی ائتلاف خواهند بست . بعد از خود آیا کسی از این خلق الله را غیر فاسد می دانند یا خیر؟
آنها که تعریف انقلابیشان چندان تنگ بود که در انتخابات مجلس دهم ، چندبار ائتلاف اصولگرایان را خدشه دار نموده و موجب بر هم زدن آن شدند، امروز چه کسانی را در تراز تعریف انقلابی خود قرار خواهند داد؟
حسن ورزی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
همه این ها از سر شکم سیری هست
گشنگی و بدبختی و مریضی نکشیدی که همه اینها یادت بره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار