مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی خبر داد:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از خدمت‌رسانی به 394 حادثه‌دیده در روز طبیعت خبر داد.
کد خبر: ۴۰۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ 03 April 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از ستاد خبری جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، سیدمجتبی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: در روز گذشته که مصادف با روز طبیعت بود خدمات‌رسانی‌هایی از سوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در حوزه معاونت‌های امداد و نجات، جوانان و داوطلبان این مجموعه صورت پذیرفت.
وی افزود: در حوزه معاونت امداد و نجات شاهد وقوع 8 حادثه درسطح استان بودیم و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در قالب 4 مأموریت جاده‌ای، یک مأموریت کوهستان و 3 مأموریت حضوری با مراجعه مردم به پایگاه‌ها توسط نیروهای امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر خراسان رضوی انجام شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به مکان این مأموریت‌ها، خاطرنشان کرد: 3 مأموریت در مشهد، 2 مأموریت در تربت‌جام، یک مأموریت در جوین، یک مورد در تایباد و یک مأموریت در قوچان انجام شده است.
احمدی تصریح کرد: در این مأموریت‌های امدادی که در فاصله زمانی ساعت 6 تا 21 روز 13 فروردین ماه و در قالب طرح ویژه روز طبیعت جمعیت هلال احمر خراسان رضوی انجام شد 163 نیروی امدادی (112 امدادگر و نجاتگر، 30 پرستار و 21 نیرو و پرسنل اداری) این مجموعه در قالب 32 تیم‌ امداد و نجات با 112 نفر نیروی امدادگر و نجاتگر، 14 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه مینی‌بوس آمبولانس، 10 دستگاه موتور آمبولانس، 15 دستگاه خودروی کمک‌دار سبک، یک دستگاه خودروی ارتباطات و یک فروند بالگرد امداد و نجات اقدامات درمانی لازم برروی 394 حادثه‌دیده و مصدوم این حوادث صورت دادند که از این تعداد 393 مصدوم به صورت سرپایی مداوا شدند و یک مصدوم دیگر که پسربچه‌ای 5 ساله بود به بیمارستان سجادیه تربت‌جام منتقل شد.
وی تأکید کرد: بالگرد MI17 جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، عملیات‌های امدادرسانی هوایی را با 4 سورتی پرواز و 8 نیروی کادر پرواز و نجاتگر و امدادگر در ییلاقات مشهد، طرقبه‌شاندیز و چناران (وکیل‌آباد، ابرده و گلمکان) داشت.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: همچنین پس از ساعت 21 هم که زمان اجرای این طرح به پایان رسیده بود، دو حادثه مفقودی در کوهستان به سامانه تلفنی 112 جمعیت هلال احمر خراسان رضوی اعلام شد و پس از اعلام گزارش‌های این حوادث نیروهای امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر استان عملیات جست‌وجوی 8 مفقود شده در کوهستان‌های خراسان رضوی (6 مفقودی در شیرباد مشهد و 2 مفقودی در صالح‌آباد سرخس) آغاز کردند و این عملیات همچنان و تا زمان پیداشدن مفقودشدگان ادامه دارد.
احمدی با اشاره به فعالیت‌های معاونت جوانان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در روز طبیعت، گفت: در این روز به 23 هزار و 660 نفر توسط 126 نفر از اعضای داوطلب جوانان در قالب 63 تیم دو نفره سحاب در 13 شهرستان استان خدمت‌رسانی شد.
وی افزود: از مجموع این 63 تیم 10 تیم در نیشابور، 10 تیم در تربت‌حیدریه، 8 تیم در مشهد، 6 تیم در گناباد، 5 تیم در خواف، 4 تیم در تایباد، 4 تیم در بردسکن، 3 تیم در جوین، 3 تیم در سبزوار، 3 تیم در کاشمر، 3 تیم در قوچان، 2 تیم در بجستان و 2 تیم در تربت‌جام مستقر بودند.
خدمات ارائه شده در این حوزه شامل ارائه خدمت به 49 هزار 296 نفر از مراجعه‌کنندگان به پست‌های ثابت و سیار، 5 هزار و 921 نفر از مراجعه‌کنندگان به ایستگاه‌های سنجش سلامت، 9 هزار و 339 نفر از مراجعه‌کنندگان به ایستگاه‌های دوستدار کودک، 2 هزار و 586 نفر از مراجعه‌کنندگان به کمپین نه به تصادفات جاده‌ای و 412 نفر از مراجعه‌کنندگان به خیمه‌های نماز بوده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی بیان کرد: در همین حوزه نیز 37 هزار و 229 قلم از اقلام توزیعی شامل 7 هزار و 362 قلم نقشه راهنمای استان و مشهد، 21 هزار و 445 قلم بروشور آموزشی و 8 هزار و 422 قلم سایر محصولات فرهنگی بوده است.
احمدی با بیان اینکه در روز طبیعت و در حوزه معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز حضور پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران داوطلب را در پایگاه‌های امداد و نجات سطح استان را جهت ارائه خدمات تخصصی داشتیم، تصریح کرد: در این روز 49 نفر روز پزشک، 63 نفر روز پیراپزشک و 58 پرستار در 15 پایگاه داوطلب‌یار امداد در سطح استان خدمات‌رسانی کردند.
وی تأکید کرد: مأموریت‌های جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در طرح هلال بهشت ایام نوروز 95 همزمان با سراسر کشور از ساعت 24 روز سه‌شنبه بیست و چهارم اسفند ماه 95 آغاز شده و تا ساعت 24 روز سه‌شنبه پانزدهم فروردین ماه 96 ادامه می‌یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار