معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان همدان گفت: حوزه علمیه استان همدان در سالی که گذشت در بخش‌های قرآن، مشاوره، اخلاق، فرهنگ، تبلیغ و مناسبت‌ها برنامه‌های متنوعی داشته است.
کد خبر: ۴۰۱۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷ 04 April 2017
معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان همدان گفت: حوزه علمیه استان همدان در سالی که گذشت در بخش‌های قرآن، مشاوره، اخلاق، فرهنگ، تبلیغ و مناسبت‌ها برنامه‌های متنوعی داشته است.

به گزارش ایسنا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت‌الله کشوری در افزود: برگزاری دوره تربیت حفاظ قرآن باهدف تربیت مدیران قرآنی در مدارسی که به‌طور ویژه با این رویکرد به فعالیت مشغولند ازجمله مدرسه امام حسین (ع) و رسول اکرم (ص) در همدان و مدارس علی ابن ابیطالب (ع) در ملایر، ولیعصر (عج) در سامن و شیخ علی‌خان زنگنه در تویسرکان به‌صورت اختصاصی به امر حفظ قرآن می‌پردازند.

وی اضافه کرد: تعدادی از مدارس علمیه استان نیز به همت اساتید و طلاب به طور ویژه به اختصاص ساعاتی از روز به تلاوت و تدبر در قرآن با عنوان «انس با قرآن» می‌پردازند که از این میان می‌توان به مدرسه امام رسول اکرم(ص) در همدان، مدرسه امام خمینی(ره) نهاوند، امیرالمؤمنین(ع) قروه در جزین و مدرسه ولیعصر(عج) سامن اشاره کرد.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان همدان ادامه داد: اجرای طرح «پالایش طلاب مبتدی پایه اول و دوم» در رشته‌های روخوانی و تجوید، اعزام ۶۰ طلبه از استان به برنامه ۴۰ روزه «اعتکاف قرآنی» در اردبیل در ماه مبارک رمضان و برگزاری مسابقات استانی قرآن و عترت در رشته‌های حفظ و قرائت ویژه طلاب از برنامه‌های این مجموعه در بخش قرآنی بوده است.

وی عنوان کرد: از جمله برنامه‌های حوزه مشاوره‌، برگزاری طرح هفتگی «تحکیم خانواده با محوریت مهارت‌های زندگی»، «کارگاه فرآیند همسرگزینی» ویژه طلاب در آستانه ازدواج و طرح «مدیریت تحصیل طلاب پایه اول و دوم» هر یک طی دوره‌ای ۶ ساعته در تمامی مدارس علمیه سطح استان برگزار شده است.

کشوری دیگر برنامه‌های بخش مشاوره حوزه علمیه را اینگونه عنوان کرد: طرح «استعدادیابی و استعدادسنجی» طلاب در راستای انتخاب گرایش تحصیلی خود، «مشاوره رایگان» ویژه طلاب دارای مشکلات روحی و روانی توسط اساتید اعزامی از قم در مرکز مشاوره فعال این حوزه، مشاوره همین مرکز به عموم مردم در بخش‌های مختلف و برگزاری دوره «تربیت مشاور» برای ۳۵ طلبه که پس از اتمام این دوره، طلاب در مرکز مشاوره حوزه‌های علمیه استان مشغول به فعالیت خواهند شد.

وی ادامه داد: برنامه هفتگی درس اخلاق و کارگاه «مهارت‌های اخلاقی» ویژه خانواده طلاب و طلاب در سطح مدارس استان توسط اساتید برجسته قم و برگزاری دوره «جهاد تربیتی» ویژه مدیران و اساتید حوزه با محوریت مباحث تربیتی در امور آموزشی طلاب از برنامه‌های حوزه علمیه در بخش اخلاق است.

وی خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه استان در مناسبت‌های مختلف مذهبی، انقلابی و ملی مانند اعیاد و وفات ائمه‌اطهار(س)،ایام‌الله دهه فجر، حماسه ۹دی، ابلاغ بیانیه و ... برنامه‌های مختلفی را در این راستا برگزار کرده به طوریکه یکی از رویکرد‌های حوزه در بخش برنامه‌های انقلابی، برگزاری نشست‌های بصیرتی در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر «حوز‌ه‌ها باید انقلابی بماند» است.

کشوری اضافه کرد: برگزاری مجموعه‌ای از نشست‌ها ویژه مبلغین، طلاب مدارس استان، نیروی کادر و مدیران حوزه‌های علمیه و اعزام ۱۰۰ تن از برادران طلبه به قم برای حضور در همایش‌هایی با رویکرد انقلابی از برنامه‌های این مجموعه در بخش برنامه‌های مناسبتی بوده است.

وی یادآور شد: برگزاری سه دوره «کارگاه آشنایی با وظایف روحانیت» ویژه طلاب در آستانه تلبس و معمم در ۴ مناسبت تاریخی، عید غدیر، ۲۷ رجب، نیمه شعبان و ولادت امام حسن عسگری(ع)، برگزاری دوره «میثاق طلبگی» ویژه طلاب جدید‌الورود برای آشنایی آنها با زندگی طلبگی، فضای حوزه و اهداف روحانیت و رسالت حوزه از برنامه‌های دیگر این مجموعه در سال 95 بوده است.

وی اظهار کرد: حوزه علمیه استان در سال 95 توانسته دو رشته تخصصی «مهدویت و تفسیر» در مجموعه دروس آموزشی طلاب بگنجاند که اساتید برجسته و متبحر قم در این رشته‌ها به آموزش می‌پردازند همچنین برگزاری اردو‌های فرهنگی و آموزشی و اعزام مبلغ و اساتید اخلاق به نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان طبق درخواست آنها از برنامه‌هایی است که توسط این مجموعه در سال ۹۵ اجرایی شده است.

کشوری خاطرنشان کرد: از آنجا که حوزه علمیه در راستای تحقق شعار سال تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نمود اجرایی ندارد از این‌رو با فرهنگ‌سازی این شعار و تعریف و تبیین آن برای مبلغین خود در تحقق این مهم اقدام کرده‌ است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار