عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اختلاف‌نظر مدیران ارشد دولت قبلی و جدید مسائل شهر را به حاشیه می‌برد
کد خبر: ۴۰۲۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱ 04 April 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از کانال شخصی این عضو شورای شهر مشهد در شبکه های اجتماعی، سید جلال فیاضی صبح امروز اول مهر ماه در سومین جلسه علنی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شورا برگزار شد، در مخالفت با شهردار شدن سید صولت مرتضوی، معاون سیاسی وزیر کشور در دولت دهم، اظهار کرد: صحبت من در مخالفت با شخص آقای مرتضوی نیست.

وی ادامه داد: آقای مرتضوی از دوستان قدیمی من است و شاید اگر برخی از اعضای شورای شهر ظرف یکی دو هفته اخیر با ایشان آشنا شدند، دوستی ما 20 ساله است زیرا ایشان نیز پیش از این روزنامه‌نگار بودند.

فیاضی با بیان اینکه مخالف با شهردار شدن آقای مرتضوی هستم، خاطرنشان کرد: این مطلب را نیز از چند منظر عرض می‌کنم.

امروز به عشق مشهد حرف می‌زنم

وی اضافه کرد: تمام شما می‌دانید که من روزنامه‌نگار هستم و تاکنون برای انقلاب، نظام، مصالح مردم و مشهد قلم زده‌ام؛ من عاشق شهر مشهد هستم و امروز نیز به عشق مشهد حرف می‌زنم.

فیاضی با اشاره به عدم اجرای مصوبه اعضای شورای شهر در خصوص فرآیند انتخاب شهردار، تصریح کرد: این روند طی نشد و برخی از اعضای شورای شهر با این انگیزه که شهرداری ملی انتخاب کنند به دنبال گزینه‌های ملی بودند که این کار درست است زیرا مطالباتی از دولت داریم که باید شهرداری که برای مشهد انتخاب می‌شود از طریق تعاملات ملی محقق شود.

وی با بیان اینکه آخرین مسوولیت مرتضوی معاون سیاسی وزیر کشور در دولت دهم بوده است، بیان کرد: ایشان در این سمت موفق عمل کردند و من نیز به عنوان یک شهروند ایرانی از ایشان تقدیر می‌کنم.

فعالیت مرتضوی در سیاسی‌ترین مسوولیت دولت قبل بوده است

این عضو شورای شهر مشهد با بیان اینکه مرتضوی در سیاسی‌ترین مسوولیت دولت قبلی فعالیت می‌کرده است، افزود: من نگرانم با اختلاف نظرهایی که ممکن است بین ایشان به عنوان یکی از مدیران ارشد دولت قبلی با دولت جدید وجود داشته باشد، باز هم مسائل شهر مشهد به حاشیه برود.

وی یادآور شد: حل بخشی از مشکلات شهر مشهد مربوط به مجلس شورای اسلامی است و می‌دانیم بین دولت قبلی و مجلس اختلاف‌های جدی بود که ممکن است انتخاب ایشان به عنوان شهردار در تصمیم‌گیری‌های مجلس در مورد شهر مشهد مشکل ایجاد کند و من نگران مشکلات مشهد هستم.

شهرداری باید در خدمت نظام، انقلاب و اسلام باقی بماند

فیاضی با بیان اینکه ممکن است طرح این مسائل و مخالفت‌ها باعث ناراحتی دوست 20 ساله من بشود، خاطرنشان کرد: با این حال چند نکته را به ایشان یادآوری می‌کنم؛ شهرداری یک نهاد اجتماعی است و باید به فرموده رهبر معظم انقلاب در خدمت نظام، انقلاب و اسلام باقی بماند؛ خواهش می‌کنم اجازه ندهید شهرداری جولانگاه گروه‌های سیاسی شود.

وی اضافه کرد: منظور من از گروه‌های سیاسی، گروه‌هایی نیست که همسو با شما نیستند زیرا این گروه‌ها قطعا جایی در شهرداری نخواهند داشت؛ منظور من گروه‌های سیاسی همسو با شماست، چه در انتصابات و چه در مسوولیت‌ها.

شهرداری آبادی را تحویل می‌گیرید

این عضو شورای شهر خطاب به مرتضوی اظهار کرد: بر خلاف برخی از مدیریت‌ها شما یک شهر مخروبه و ویرانه را تحویل نمی‌گیرید بلکه شهرداری آباد را تحویل می‌گیرید که اگرچه مشکلاتی نیز دارد اما نظرسنجی روزنامه خراسان، رضایت 67.5 درصدی مردم را از عملکرد مدیریت شهری نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: این روند پیشرفت و ارتقای شاخص‌های مشهد باید ادامه یابد و شاهد کارنامه درخشان‌تری از شما در شهرداری مشهد باشیم.

بزرگترین سرمایه شهرداری مشهد، نیروی انسانی آن است

فیاضی با تاکید بر اینکه بزرگترین سرمایه شهرداری مشهد نیروی انسانی این شهرداری است، خاطرنشان کرد: معاونان، مدیران و سایر کارکنان شهرداری مشهد کارآزموده هستند و اگرچه ممکن است در یک سازمان چند هزار نفری افرادی متخلف نیز باشند اما به شما صیانت از این نیروی کارآزموده را توصیه می‌کنم.

معتقد به نظام شورایی هستم

وی تصریح کرد: صحبت من به عنوان مخالف به این معنا نیست که به رای همکاران خود در شورای شهر احترام نگذارم زیرا معتقد به نظام شورایی هستم و مطمئن باشید تا زمانی که در جهت پیشرفت شهر مشهد حرکت کنید دوست شما خواهم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار