در سال گذشته،
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) قزوین گفت: یک هزار نفر از مددجویان این نهاد در استان پارسال کمک هزینه جهیزیه و هدیه ازدواج دریافت کردند.
کد خبر: ۴۰۲۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷ 05 April 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل ایرنا، رضا کارگر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: چتر حمایتی کمیته امداد برای قشرهای آسیب پذیر و نیازمند جامعه گسترده تر شده و جامعیت این موضوع موجب شده که بسته به نوع نیاز افراد نیازمند و آسیب پذیر، بسته های متنوع خدماتی به آنها ارایه شود.
وی اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در دهه چهارم فعالیت خویش تلاش می کند تا همچنان عزت نفس و کرامت انسانی خانواده های تحت حمایت را حفظ کرده و توانمندسازی،استقلال معیشتی و فرهنگی را به عنوان مهم ترین شاخصه و رویکرد این نهاد تقویت کند.
کارگر با اشاره به سیاست اخیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مبنی بر پرداخت کمک هزینه‌های جهیزیه به تمام افراد حاضر در فهرست انتظار برای دریافت جهیزیه، افزود: موضوع ازدواج در کمیته امداد بسیار مهم می باشد و ریاست این نهاد دغدغه و تاکید زیادی برای صفر کردن پشت نوبتی‌های جهیزیه دارد و در این رابطه تصمیم های جهادی اتخاذ شده است.
وی اظهار کرد: عمده تلاش کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه ازدواج در ارائه کمک هزینه جهیزیه مددجویان است تا با این کار بستر ازدواج آسان برای مددجویان فراهم شود.
کارگر ادامه داد: تلاش داریم همچنین با برگزاری کلاس ‌های آموزشی و اردوی‌ های فرهنگی برای دختران جوان تحت پوشش، مبانی ازدواج درست را به آنها آموزش دهیم تا سطح آگاهی آن‌ها در خصوص ازدواج افزایش یابد، چرا که در کنار مشکلات اقتصادی، مسائل فرهنگی نیز مانعی برای ازدواج است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین در پایان از ارائه بسته جدید این نهاد برای زنان سرپرست خانوار خبرداد و اعلام کرد: کمیته امداد بسته تشویقی خاصی نیز برای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته است چراکه این مهم نه تنها تاثیر فرهنگی در زن سرپرست خانوار و فرزندش دارد بلکه در توانمندسازی وی نیز موثر واقع می شود.
45 هزار مددجو به صورت مستمر و 40 هزار نفر نیز به صورت موردی زیر پوشش حمایت های کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین قرار دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار